”În 2019 am plătit prețul pentru câteva mișcări prea îndrăznețe. Am făcut greșeli și le-am plătit anul trecut”, a spus în această seară în cadrul unui eveniment UiPath Live Daniel Dines, CEO-ul unicornului românesc referitor la decizia de a concedia 400 de persoane anul trecut.

”În 2018 am ajuns primii, trecând în fața altor competitori. Am strâns bani, Softbank arunca cu bani, chiar și nouă au vrut să ne dea un miliard. Cash burn-ul nostru nu era material. Așa am intrat în 2019. Iar piața nu era ce e acum. Nu eram organizați, habar nu aveam de proceduri, ardeam bani rapid și făceam bani rapid. Aveam o creștere de 5X. Dar venise momentul să ne intrăm în formă până la finalul anului. Ni s-a îmbunătățit cultura companiei, suntem mai agili pe piață”, a precizat Dines.

”Am văzut competitori care s-au bucurat că ne-am împiedicat. Dar ideea e că a fost cea mai bună decizie pe care am luat-o. Am devenit maturi. A fost o decizie grea, dar a fost și cea mai bună pentru noi”.

UiPath - venituri de 360 mil. dolari în 2019

Potrivit unui comunicat al reprezentanților companiei, doar în ultimele 3 luni din 2019 veniturile au fost peste valoarea de 60 de milioane de dolari (în luna iulie 2018, UiPath anunța că a trecut pragul de 100 de milioane de dolari în venituri anuale recurente).

Potrivit aceluiași comunicat, compania cu sediul în State are acum peste 6.000 de clienți la nivel mondial și o comunitate de 750.000 de developeri RPA.

”Nu cred că e doar ceva care ne-a ajutat să creștem ca business. Este o multitudine de lucruri. Am deveni mai organizați. Primele investiții în sales au adus rezultate, plus că e mereu despre produsul pe care-l avem. În 2019 am plătit prețul pentru câteva mișcări prea îndrăznețe. Am făcut greșeli și le-am plătit anul trecut”, a spus Daniel Dines.

”Am dezvoltat acest produs ascultând mereu consumatorii. Suntem într-un domeniu în care trebuie să construim mergând pe ceea ce vor clienții”.

”Momentul definitoriu a fost când am trecut de la o companie de tehnologie la una customer oriented. Lumea nu înțelege cât de important e să te axezi pe clienți, să treci de la un mindset de om de tehnologie, la unul care se gândește la client. Cred că dacă nu am fi înțeles asta încă am fi o companie mică în București”, a precizat CEO-ul UiPath.

UiPath despre viitorul muncii alături de roboți

În ceea ce privește viitorul muncii din punct de vedere al automatizării, Dines a precizat că ”o mare parte dintre noi va lucra cot la cot cu roboții. Vom ”consuma” roboți, sau automatizare, făcuți de alți oameni. Nu vom construi chiar noi roboții. Este despre îmbunătățirea vieții angajaților, au ocazia să scape de chestii repetitive, pe care le pot automatiza.”

Daniel Dines: ”go big for it”

În 2013 eram pe punctul de a-mi ruina cariera. După ce am plecat de la Microsoft eram, practic, de neangajat. Când simți că e momentul tău, go big for it. Asta am făcut și noi”, este sfatul lui Daniel Dines pentru tinerii care visează să devină antreprenori.

UiPath, startup-ul devenit primul unicorn românesc după o investiție de 153 de milioane de dolari, a cunoscut o creștere accelerată în ultima perioadă, după ce a eșuat vreme de 8 ani, conform spuselor CEO-ului, Daniel Dines. La 6 luni după ce au devenit unicorn, românii de la UiPath au primit o evaluare de 3 miliarde dolari. La finalul lunii aprilie 2019, UiPath a primit o nouă investiție care ridică valoarea companiei la 7 miliarde de dolari.

UiPath este o companie din România cu sediul la New York, care face softuri de automatizare a proceselor.

----

Param Kahlon, Chief Product Officer UiPath:

”Hiperautomatizare e ceea ce auzim de la clienți. Ne dorim să devenim o platformă end-to-end ca să le putem oferi clienților noștri toată gama de servicii, să le fim de ajutor în orice moment. Avem unelte ușor de folosit ca toată lumea din companie să poată crea procese de automatizare cu un simplu drag and drop. Avem tools care pot fi personalizate pe nivelul de cunoștințe pe care îl au clienții noștri despre automatizare, de la cele mai simple, la cele mai sofisticate”.

----

Ashim Gupta, CFO-ul UiPath:

”Suntem parte din ceva dinamic, din ceva ce aduce un plus de valoare tuturor. Sutem în poziția de lider de RPA potrivit Gartner și Deloitte. Piața RPA crește în mod accelerat. Este segmentul de software cu cea mai mare creștere. Așa am ajuns să terminăm anul trecut cu 360 de milioane de dolari”, a declarat CFO-ul UiPath.

Acesta a precizat faptul că firma a început anul cu contracte în valoare de 200 de milioane de dolari. ”Semnăm 17 noi clienți pe zi. 2019 a fost un an de succes din punct de vedere al numărului de clienți”, a mai spus Ashim Gupta.

”Suntem pe drum să devenim cashflow positive. Vom continua să investim pentru dezvoltarea produselor noastre.”