UPDATE, 6 martie: Conform informațiilor oficiale prezentate de UiPath în cadrul unei conferințe de presă, investiția a fost de 153 de milioane de dolari, nu de 120 de milioane de dolari, așa cum a scris TechCrunch inițial. Detalii în acest material.

---

TechCrunch scrie că UiPath, o firmă românească ce construiește roboți software a primit o investiție de 120 de milioane de dolari, care duce firma la o evaluare de peste un miliard de dolari. Este a treia rundă de finanțare pentru români după cea de 30 de milioane de dolari de anul trecut și cea de 2 milioane de dolari de la Earlybird.

Potrivit surselor publicației americane, investitorii spun că nu au văzut o firmă care să aibă o astfel de creștere, mai ales că prima evaluare a fost de 109 de milioane de dolari.

Runda de investiții va fi folosită pentru creșterea accelerată a business-ului. Pe lângă investitorii de până acum, adică Accel, Credo Ventures și Earlybird, va intra și Kleiner Perkins Caulfield Byers, pe lângă alți investitori de tip venture.

Compania va anunța oficial investiția săptămâna viitoare. start-up.ro poate să confirme că a primit o invitație oficială pentru marți, la o conferință de presă UiPath, unde urmează să fie anunțată “o veste importantă”.

Potrivit TechCrunch, UiPath a depus documentele pentru o investiție Series B în statul american Delaware.

UiPath realizează roboți software prin care poate automatiza procese repetitive din companii. Folosește inteligența artificială pentru acest lucru. Cifrele Grand View Research arată că piața de Robotic Processing Automation va fi de 8,75 miliarde de dolari în 2024, iar Forrester spune că piața va ajunge în 2021 la 2,9 miliarde de dolari.

Ultimele vești despre UiPath au venit pe 22 februarie, când compania a anunțat deschiderea unui birou la Paris și a dat câteva cifre interesante privind parcursul său.

În momentul de față, UiPath are 120.000 de utilizatori în toată lumea și 700 de companii drept clienți. Firma are 500 de angajați în toate birourile și va avea în Franța 50 de angajați până la finalul lui 2018. Creșterea numărului de clienți în 2017 a fost de 611%, iar cifra de afaceri a crescut în 2016-2017 cu 790%.

UiPath - colaborare și integrare cu EY

EY pune la dispoziția companiilor software-ul UiPath ale cărui capabilități ajută organizațiile să dezvolte servicii noi sau să-și conecteze sistemele existente la tehnologiile digitale bazate pe roboți, în vederea creșterii vitezei, eficienței și pentru a-și îmbunătăți și transforma serviciile.

"Am construit un centru de excelență RPA în București pentru a ne putea ajuta clienții să profite pe deplin de această tehnologie care necesită nu numai cunoaștere tehnică, ci și o cunoaștere intimă a proceselor dintr-o companie și a felului în care ele pot fi optimizate. RPA este cu adevărat o tehnologie disruptivă care va fi o componentă-cheie a călătoriei digitale a oricărei organizații în anii ce vor urma", spune Vargha Moayed, liderul Centrului de Excelență în RPA și liderul departamentului de asistență în afaceri, EY România.

EY colaborează cu companii precum UiPath pentru a combina soluțiile inteligente de automatizare cu inteligența artificială (AI) și cu analiza inteligentă a datelor, astfel încât să fluidizeze transformările operaționale sau pe cele de la nivelul întregului model de business prin care trec companiile.

Compania EY este în acest moment unul dintre cei mai importanți utilizatori ai tehnologiei RPA, care folosește peste 1.100 de roboți în susținerea afacerilor și a clienților EY.

UiPath vinde produse împreună cu Oracle

Startup-ul românesc UiPath a semnat un acord cu Oracle pentru dezvoltarea comună de soluții de Robotic Process Automation. Cele două firme vor dezvolta produse comune și strategii pentru a ajunge pe piață. Produsele vor fi vândute în parteneriat.

La evenimentul anual Oracle Open World, vicepreședintele Oracle, Vikas Anand și CEO-ul UiPath, Daniel Dines, au anunțat un parteneriat pentru dezvoltarea de produse și vânzarea lor comună.

UiPath a fost aleasă dintr-o serie de mai multe companii pentru ușurința de a simplifica procesul de business și oferă insight-uri de productivitate, aplicații și procese. Asocierea dintre cele două companii vine din dorința de a se extinde și în piața de RPA.

Oracle va fi sponsorul UiPath Forward, o serie de conferințe UiPath care vor avea loc la New York și Londra.