Cei de la LinkedIn au analizat sute de mii de postări de recrutare și au realizat o listă scurtă a skill-urilor de care vei avea nevoie în 2019 pentru a reuși să-ți găsești un loc de muncă care să-ți placă și care să te provoace să dai tot ce ai mai bun. Aceștia au aflat că angajatorii sunt mult mai atrași, în acest moment, de viitorii colegi care dispun atât de abilități soft (ca de exemplu, se adaptează ușor, lucrează extraordinar de bine în echipă), cât și de abilități tehnice.

Totodată, pe lângă lista de zece skill-uri de care vei avea nevoie în 2019, oficialii platformei ne spun și că dispun de câteva cursuri pe platforma LinkedIn Learning care ne-ar putea ajuta să dobândim din aceste abilități pe care le doresc oamenii de recrutare. Chiar dacă credeți că sunteți angajatul și colegul perfect și că nu mai aveți nevoie de aceste cursuri, poate vă va convinge să le încercați faptul că, pe întreg parcursul lunii ianuarie, sunt gratuite.

Iată care sunt cele 10 skill-uri de care vei avea nevoie în 2019 și unde le înveți.

Time management

Astăzi, când există o grămadă de elemente care ne pot distrage atenția extrem de ușor, abilitatea angajaților de a-și planifica eficient timpul de lucru este una extrem de valoroasă. Totuși, acest skill de time management poate fi deprins. Iar pentru a realiza acest lucru, pe LinkedIn Learning sunt câteva cursuri care ne pot ajuta: Tony Schwartz on Managing Your Energy for Sustainable High Performance, Finding Your Time Management Style, Time Management for Managers.

Adaptabilitate/flexibilitate

Angajații care se adaptatează rapid la mediul de lucru, sau care demonstrează flexibilitate, fac parte tot dintr-o categorie foarte căutată de oamenii de recrutare. Poți învăța și cum să te adaptezi mai ușor, să fii mai maleabil, urmând o altă serie de cursuri puse la dispoziție de LinkedIn Learning: Strategic Agility, Developing Adaptable Employees, Developing Adaptability as a Manager.

Colaborarea

Colaborarea este munca depusă împreună cu alții pentru a atinge un scop comun. Dacă vrei să înveți cum să lucrezi mai bine în echipă, poți urma câteva cursuri: Collaboration Principles and Process, Being an effective team member, Business Collaboration in the Modern Workplace.

Puterea de convingere

Oamenii au nevoie, mereu, de un lider pe care să-l urmeze. Iar un lider bun trebuie să aibă o putere de convingere destul de mare pentru a-i face pe cei din jur să lucreze alături de el pentru a atinge rezultatele dorite. Cum și puterea de convingere și leadership-ul se pot învăța, uite câteva cursuri care te ajută: Persuading Others, Becoming A Thought Leader, Advanced Consumer Behavior.

Creativitatea

A patra revoluție industrială nu mai este, neapărat, despre muncă manuală, ci mai mult despre procesul prin care se poate obține un produs nou, valoros. De data aceasta, nu se mai pune preț pe munca fizică, ci pe creativitate și pe noile soluții pe care antreprenorii, managerii și chiar toți angajații le găsesc pentru a rezolva probleme, pe acea gândire outside the box. Ca să devii mai creativ poți învăța din câteva cursuri disponibile pe LinkedIn Learning: Creativity Bootcamp, The Five-Step Creative Process, Creativity: Generate Ideas in Greater Quantity and Quality.

UX Design

Oamenii tehnici, care se gândesc cum să facă produse care să aibă un design ușor de înțeles și de folosit de utilizatori, sunt la mare căutare. Poți învăța chiar tu să fii un om bun pe partea de UX Design (user experience) urmând aceste cursuri: UX Foundations: Multidevice Design, UX Design: 01 Overview, UX Research for Agile Teams.

Management

Un manager bun trebuie să conducă, să motiveze, să învețe, să inspire și să-și încurajeze oamenii din echipă. Din fericire, poți învăța și cum să fii un șef mai bun, așa că urmează aceste cursuri: Motivating and Engaging Employees, Managing Team Conflict, Leading with Purpose.

Gândirea analitică

Gândirea analitică este una dintre abilitățile care ne ajută să rezolvăm problemele pe care le întâlnim mult mai repede și mai eficient. Unui angajat care dispune de acest skil îi place să analizeze lucrurile în profunzime pentru a ajunge la cel mai bun rezultat. Ca să-ți dezvolți abilitatea de gândire analitică poți urma aceste cursuri: Making Decisions, Decision Making Strategies, Executive Decision Making.

Inteligența artificială

Oamenii de tech care știu cum să strunească roboții și calculatoarele sunt și vor continua să fie extrem de căutați. Pentru că viitorul este dominat de AI și de toate modalitățile în care această tehnologie poate fi integrată în orice aspect al vieții. Te poți pune la curent cu zona de AI urmând aceste cursuri de pe platforma LinkedIn Learning: Artificial Intelligence Foundations: Neural Networks, Artificial Intelligence Foundations: Machine Learning, Machine Learning and AI Foundations: Classification Modeling.

Cloud computing

Conceptul de cloud computing reprezintă un ansamblu distribuit de servicii de calcul, aplicații, acces la informații și stocare de date, fără ca utilizatorul să aibă nevoie să cunoască amplasarea și configurația fizică a sistemelor care furnizează aceste servicii.

Legătura dintre noi și internet a devenit aproape indivizibilă acum, așa că am ajuns în momentul în care putem avea acces și partaja toate resursele disponibile în mediul online cu alte persoane pe care nici măcar nu le cunoaștem și sunt la mii de kilometri distanță de noi.

Ca să învățăm mai multe despre cloud computing și să ne dezvoltăm acest skill putem urma aceste cursuri: Learning Cloud Computing: Networking, Learning Amazon Web Services (AWS) for Developers, AWS for Architects: Advanced Security.

Foto: https://depositphotos.com