Voo a fost fondat acum doi ani și a fost listată în topul aplicațiilor pentru iMessage (iPhone) de către publicațiile internaționale. Dacă la început Voo era folosit pentru a-ți planifica ieșirile în oraș alături de prieteni, între timp s-a transformat într-o unealtă pentru business-urile locale din Statele Unite.

Townsquared, cei care au achiziționat Voo, sunt un startup fondat în 2013, care a primit de-a lungul timpului 16 milioane de dolari finanțare. E o rețea care conectează afacerile dintr-o anumită zonă. Practic, un fel de rețea socială, dar doar pentru afaceri locale, pentru a putea promova colaborarea între acestea.

Prin această tranzacție, la o sumă rămasă necunoscută, Townsquared cumpără tehnologia, dar și angajații. Voo e folosit în 110 țări, potrivit blogului Townsquared și integrează mai multe servicii de recomandare pentru restaurante, cum ar fi Yelp sau OpenTable. Cu ajutorul tehnologiei Voo, Townsquared vrea să se extindă și în zona mesageriei între grupuri mai mari de afaceri locale și să promoveze comunicarea între organizații.

„Membrii de tip SMB ai Townsquared au provocări în privința clienților și angajaților. Clienții le dau review-uri pe Yelp sau pe Facebook, în timp ce angajații comunică între ei prin SMS, email sau Messenger. Proprietarii de afaceri mici trebuie să agrege această informație într-un singur loc pentru a lua decizii inteligente pentru zonele unde acționează“, a declarat Cristian Țurlică, fondatorul Voo.

Townsquared e o aplicație destinată cartierelor și colaborării mai strânse între business-uri. S-au extins în 500 de cartiere în ultimul an și au afaceri în San Francisco, Oakland, New York, Seattle și Portland.

Aplicațiile pentru utilizatorii obișnuiți lansate de Voo de la înființare vor fi închise în următoarele luni, iar echipa se va concentra pe dezvoltarea de servicii integrate de mesagerie.

Povestea lui Țurlică

Despre Cristian Țurlică am scris pe start-up.ro într-un articol mai amplu anul trecut. Cristian Țurlică are 27 de ani și este din Tulcea. A plecat la 15 ani în America, a făcut liceul în Connecticut și facultatea la McGill. După aceea a lucrat la un fond de investiții din Boston și a decis să-și încerce norocul în Silicon Valley. A traversat America de la un capăt la celălalt și s-a stabilit în San Francisco. De vizavi de Alcatraz ne-a prezentat afacerea lui.

Membrii de tip SMB ai Townsquared au provocări în privința clienților și angajaților. Clienții le dau review-uri pe Yelp sau pe Facebook, în timp ce angajații comunică între ei prin SMS, email sau Messenger

”Dacă te uiți cum interacționăm cu orașul nostru vei constata că nu avem mai mult de șase-șapte locuri pe care le frecventăm atunci când ieșim din casă. Și nu mai mult de 20 de prieteni, în medie. Când locurile în care ieși se modifică, în 90% din cazuri se întâmplă asta pentru că ieși într-unul din locurile preferate ale unui amic de-ai tăi. Noi am vrut să facem un sistem cu care să controlăm asta”, povestea atunci fondatorul Voo.

”Cu aplicația de iMessage am ajuns pe pagina Featured din AppStore în 78 de țări, chiar în SUA, Canada sau UK. Putem integra în ea și evenimentele și vânzarea de bilete în localurile pe care le cauți. Ea îți arată doar ce e relevant pentru tine și trimite instant prin iMessage invitația cu locul și ora”, mai spunea Chris.

Până la exit, Voo primise o investiție de 400.000 de dolari. Povestea lui Chris Țurlică, pe larg, o puteți citi în acest articol de pe start-up.ro.