În intervalul aprilie-iunie, Orange România a realizat o cifră de afaceri în valoare de 242 milioane €. Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, cifra de afaceri este în scădere cu 10%. Evoluția negativă este determinată de scăderea semnificativă a vânzărilor de echipamente și de o scădere moderată a veniturilor din servicii, scăderi înregistrate în contextul crizei COVID-19. La 30 iunie 2020, Orange România oferea servicii mobile, fixe și TV pentru 10.540.600 de clienți, în scădere cu 1.8% comparativ cu finalul T2 2019.

Serviciul de televiziune prin cablu și satelit, Orange Home TV, număra la finalul lunii iunie peste 528.000 clienți, în ușoară creștere faţă de T2 2019, iar serviciile fixe în bandă largă aveau 365.900 de clienți, în creștere cu 15% față de aceeași perioadă din 2019.

Rețea

Orange a continuat investițiile în infrastructură, în trimestrul 2 al acestui an fiind oferit acces la conectivitate 4G+ în 815 de noi localități, pentru un număr de peste 1.1 milioane de locuitori din localitățile nou acoperite și din localități care au beneficiat de lucrări de densificare a rețelei. La finalul lunii iunie, 59.63% din populația țării avea acces la viteze 4G+.

Prezența 4G a fost și ea extinsă, astfel încât, la finalul celui de-al doilea trimestru, aceasta acoperea 98.86% din populația țării. Apetitul clienților pentru date mobile a generat o creștere de peste 40% a consumului în T2 2020 comparativ cu T2 2019.

În trimestrul 2 al acestui an, Orange a extins reţeaua 5G si în Timișoara, completând lista orașelor în care reţeaua Orange este deja disponibilă: București, Brașov, Cluj-Napoca, Iași, Otopeni și Voluntari.

De asemenea, în trimestrul 2 al acestui an a fost extinsă și reţeaua proprie de fibră optică. La 30 iunie 2020, rețeaua Orange de fibră optică era disponibilă la nivel național în 106 localități.

În urma analizei Ookla® a rezultatelor comparative Speedtest Intelligence obținute pentru operatorii din Romania în prima jumătate a acestui an, rețeaua Orange România a obținut multiple certificări Speedtest Awards®. Astfel, utilizatorii Orange România se bucură de serviciile celei mai bune rețele mobile din țară, beneficiind de cel mai rapid internet mobil și de cea mai extinsă acoperire.

Servicii B2B

Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, pe segmentul B2B, în trimestrul 2 al anului 2020 a fost înregistrată o creștere de 22% a veniturilor din internet fix, susținută de extinderea rețelei proprii de fibră optică și a capacității retelei 4G+.

De asemenea, companiile au căutat soluții de conectivitate menite să le ajute să rămână aproape de clienții, de angajații și de partenerii lor, aspect vizibil prin creșterea interesului pentru serviciile de ICT și pentru soluțiile ce facilitează telemunca – Cloud, platforme colaborative, soluții de securitate cibernetică, Call Center si Contact Center - linie de business care a înregistrat o creștere de 55% față de T2 2019.

Servicii financiare mobile

În contextul fără precedent generat de criza COVID-19, serviciul Orange Money a înregistrat un număr record de tranzacții, depășind 1 milion de tranzacții în trimestrul 2 al acestui an, de 5 ori mai multe față de T2 2019. Baza de utilizatori a Orange Money a înregistrat o creștere de 58% în T2 2020 comparativ cu T2 2019, ajungând la peste 222.000 clienți la 30 iunie 2020. Totodată, în perioada aprilie – iunie 2020, numărul de accesări ale aplicației Orange Money a crescut de 3,5 ori comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Digital

Un număr din ce în ce mai mare de clienți au ales interacțiunile digitale, atât pentru servicii de suport și de administrare conturi, cât și pentru achiziția de noi servicii și produse Orange. În perioada aprilie – iunie a acestui an, numărul de utilizatori activi ai aplicației My Orange a crescut cu peste 20% față de trimestrul anterior, iar numărul tranzacțiilor de tip plăți facturi și reîncărcări prepay înregistrate prin interfața web sau aplicația My Orange a crescut cu peste 30%. Mai mult, în T2 2020 numărul de comenzi în magazinul online s-a triplat, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

“Primele 6 luni ale acestui an au fost printre cele mai dificile din ultima decadă, în care conectivitatea a devenit esențială, atât pentru clienții consumer, cât și pentru clienții companii. Ne-au învățat însă o lecție importantă, aceea că putem face lucrurile mai bine, mai eficient, digital. Nevoia de transformare digitală adusă de pandemie a fost locomotiva unor schimbări radicale, parțial anticipate, parțial impuse de noul context socio-economic. Soluțiile digitale, tranzacțiile online și plățile digitale au fost cele care au înregistrat poate cea mai puternică evoluție, o creștere chiar și de până la 5 ori mai mare, cum este cazul tranzacțiilor via Orange Money. Această evoluție accelerată în zona de digital este susținută de performanța rețelei.

Am văzut o mobilizare a mediului de business și a societății civile pentru restabilirea unui echilibru în sănătate, în educație și în economie în ansamblul ei. O cauză comună care ne-a adus cele mai mari satisfacții și pentru care am continuat eforturile noastre de sprijinire a comunității, unindu-ne forţele cu Fundaţia Orange pentru a facilita accesul la educație online în mediile vulnerabile. Suntem consecvenți în promisiunea noastră de a oferi cea mai bună experiență de conectivitate și de a aduce beneficiile tehnologiei mai aproape de oameni, cu precădere acolo unde este cea mai mare nevoie de ea.” a declarat Liudmila Climoc, CEO al Orange România.

Mai multe informaţii despre performanța financiară a Grupului Orange în cel de-al doilea trimestru al anului 2020 pot fi găsite în comunicatul de presă atașat acestui e-mail.