Mai mult, 56% declară că doresc să se relaxeze într-o altă manieră decât în fața device-urilor, 34% simt că sunt distrași de mediul online, iar 31% au experimentat anumite efecte negative ale desfășurării activitații preponderent online (cum ar fi, de exemplu, tulburări de vedere, dureri de spate).

În plus, atunci când iau o pauza de la mediul online, românii din mediul urban petrec timp în natură (68%), alături de familie (67%) sau investesc timp în dezvoltarea personală (39%).

Cu toate acestea, tehnologia a fost și rămâne încă de mare ajutor oamenilor în perioada pandemiei. Mediul online a devenit, într-o măsură mai mare decât era deja, un mediator care i-a ajutat pe oameni să mențină contactul cu cei dragi, colegi sau prieteni, să nu resimtă atât de acut lipsa interacțiunii fizice cu aceștia și să continue să se simtă parte a unei comunități. De asemenea, participanții la comunitatea de cercetare calitativă online au mărturisit că privarea de tehnologie în această perioadă de pandemie i-ar fi făcut să se simtă singuri, deprimați, plictisiți, stresați și anxioși.

În mod firesc, a crescut și gradul de utilizare a principalelor platforme de interacțiune și conținut online comparativ cu perioada de dinainte de pandemie. 48% dintre românii din mediul urban declarau, în mai 2020, că folosesc mai mult decât anul trecut aplicația WhatsApp. Tendința se verifică și pentru Facebook (33% au spus, în luna mai a anului curent, că folosesc mai mult decât anul trecut platforma de social media), Google (în luna mai 2020, 34% spun că utilizează mai mult versus anul trecut) și YouTube (33% utilizează mai mult comparativ cu anul trecut).

“În perioada pandemiei, mediul digital a reprezentat un colac de salvare pentru o bună parte dintre românii din mediul urban, ajutându-i să îi țină aproape pe cei dragi și, de asemenea, să se mențină ancorați în realitatea cotidiană. Cu toate acestea, în ultima perioadă, oamenii au început din ce în ce mai mult să-și exprime dorința de a reveni la rutina de dinainte de pandemie, la simplele plimbări în aer liber, drumul către birou și ieșirile cu prietenii pentru a limita timpul petrecut în fața ecranelor”, afirmă Denisa Apreutesei, Qualitive Research Director, iSense Solutions.

Datele prezentate sunt parte a unui studiu mixt, calitativ-cantitativ, realizat de către compania de cercetare de piață iSense Solutions. Cercetarea calitativă a fost realizată în decursul lunilor martie – iunie 2020, în comunitatea online iSense Modern Consumers, comunitate ce cuprinde 50 de persoane cu vârsta între 18 și 55 de ani, din mediul urban. Cercetarea cantitativă a fost realizată pe un eșantion de 1007 persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani, prin metodologia computer-assisted web interviews, în lunia mai 2020 și este reprezentativă la nivel urban, cu un grad de eroare +-3%.