"Confirmăm că potrivit analiştilor care urmăresc evoluţia Naspers, eMAG este un business cu o valoare de 1 miliard de dolari. Grupul Naspers este mulţumit de progresul înregistrat de Iulian (Stanciu - n. red.) şi de echipa eMAG în construcţia unui grup de ecommerce de top în regiune”, au declarat pentru Ziarul Financiar reprezentanţii grupului Naspers din Africa de Sud, unul dintre cele mai puternice grupuri de ecommerce din lume, care este din 2011 acţionarul majoritar al eMAG.

Iulian Stanciu, CEO și acționar minoritar al eMAG.ro, spune că "valoarea companiei este influențată de mai multi factori: rata de creștere, cum îmbunătățim profitabilitatea și cash-flow-ul, diversificarea (categorii, țări, servicii) dar și riscul țărilor în care activăm. Noi nu avem ca obiectiv direct creșterea valorii companiei, aceasta este mai degrabă o consecință, deci nu avem nici planuri în acest sens. Sper ca lucrurile să meargă bine, să putem oferi servicii clienților din ce în ce mai bune astfel încât, în curând, să discutăm despre mai multe miliarde. Sigur mai repede de 17 ani!", a declarat Stanciu pentru wall-street.ro.

eMAG are operațiuni in România, Ungaria, Bulgaria si Polonia.

eMAG România a avut o cifră de afaceri de 2,58 de miliarde de lei, o creștere de 28% de la an la an. Dante International, care înseamnă eMAG România, Bulgaria și Ungaria, a avut 3,31 de miliarde de lei cifră de afaceri. Tot grupul eMAG, cu Fashion Days, PC Garage și alte afaceri, a trecut de 4 miliarde de lei cifră de afaceri anul trecut.

În vara acestui an, Iulian Stanciu CEO-ul eMAG declara faptul că, pentru 2018, eMAG se așteaptă la o creștere de 20% a cifrei de afaceri în România. În plus, grupul eMag va ajunge pe profit în doi ani, după spusele lui Iulian Stanciu, CEO al grupului.

Cu numai o săptămână înainte de Black Friday 2018, eMAG a inaugurat un nou depozit. Situat în satul Bâcu, din comuna Joița, județul Giurgiu, depozitul este absolut enorm - cel mai mare din această regiune a Europei. Investiția a fost una pe măsură, iar eMAG plănuiește deschiderea unui depozit similar în următorii ani, valoarea totală a acestor două centre ridicându-se la circa 60 de milioane de euro.

Văzută din elicopter, terenul de circa 600.000 de metri pătrați este impresionant, dar deocamdată depozitul măsoară numai 125.000 de metri pătrați. Nu doar eMAG va beneficia de acest spațiu, ci și partenerii din eMAG Marketplace, care vor putea plăti o taxă pentru a-și stoca produsele acolo, ca acestea să ajungă mai rapid la clienți. 850 de persoane sunt angajate acolo în prezent și capacitatea de depozitare este de circa două milioane de produse.

În primăvara acestui an, UiPath, o companie care face software de automatizare, a fost evaluată la 1 miliard de dolari devenind, astfel, primul unicorn românesc. UiPath este o companie care a primit până acum investiții în valoare de 265 de milioane de dolari și a ajuns să fie evaluată la 3 miliarde de dolari.