Umblat.ro este un site deschis pentru toți cei care vor să fie la curent cu tot ce se întâmplă în jur în România. Intri pe site, alegi orașul tău și umblat.ro îți spune ce vei putea "face diseară", dincolo de concerte sau spectacole.

start-up.ro a vorbit cu Andrei Dumitriu, co-fondatorul umblat.ro despre ideea acestei platforme care s-a născut dintr-o nevoie personală: ”Ideea cu site-ul a fost a unuia dintre partenerii mei, Ionuț Moldoveanu. Când a fost prima dată Comic Con în România, el nu și-a dat seama, nu a aflat de asta. E mare pasionat de benzi desenate și de manga și a zis că nu e posibil ca un eveniment major să-i scape din vedere din cauza faptului că nu a avut de unde să afle de el. Evenimentele de pe Facebook sunt greu de accesat dacă nu ai un prieten în listă care să-i fi dat like înainte. Nu îți apar în News Feed. Și am zis să facem ceva în legătura cu asta”.

Hardware+Software = Love

dumitriu
Andrei Dumitriu

Andrei a lucrat înainte la o firmă de internet din Constanța unde a pus umărul la creșterea acesteia până a fost preluată de un mare operator de telecomuncații: ”Eu, ca backround, sunt administrator de rețea, mă ocup cu partea hardware, cu serverele. Am lucrat la o firmă mare de internet din Constanța, până a fost cumpărată de RCS&RDS. Ionuț Moldoveanu e pe partea cealaltă, cea de software. El a zis ”hai s-o facem!”. S-a ocupat de webdesign, și am dat drumul. Toți utilizatorii noștri vor folosi mereu gratuit acest serviciu. Nu le vom cere niciodată bani”.

Monetizarea e un plan de viitor, însă nimic urgent. Acum ei se concentreză pe retenția de utilizatori: ”Ne gândim și la monetizare, însă nu în acest moment. Vom cere bani organizatorilor de evenimente, în niciun caz utilizatorilor. Pentru ei va fi tot timpul gratuit. Avem și o modalitate bună de retenție. Folosim un sistem bazate pe «level-uri», diferite niveluri pe care utilizatorii le pot atinge, în funcție de implicarea lor de pe site. Vom adăuga și jocuri pe viitor, tot pentru ei”.

capture1

”Pentru organizatori vom face în viitor niște pachete de promovare, le vom oferi posibilitatea să plătească pentru a fi afișați în calendarul de pe site. Momentan folosim produsele pe care ei ni le pun la dispoziție în schimbul promovării, pentru concursurile pe care le organizăm. De exemplu, dacă avem bilete la un eveniment, în loc să le vindem sau să le dăm prietenilor, le oferim utilizatorilor, prin concursuri organizate pe Facebook”, a adăugat Andrei.

Digitalizarea biletelor la evenimente, pariul lui Andrei

Extinderea constă în vânzarea de bilete, bazată pe QR Code-uri. Practic, să funcționeze ca legătură între organizator și client: ”Vrem să oferim și bilete în format electronic pe viitor. Să tăiem intermediarul. Nu vrem să le livrăm în format fizic, ci să introducem niște QR Code-uri care pot fi scanate foarte ușor de pe telefon. Digitalizarea este cheia. Organizatorii ne trimit codurile, și noi le trimitem mai departe pe mail. Astfel tăiem și costurile pentru logistică, sau pentru securizarea biletului. Ideea asta mi-a venit și când am studiat alte site-uri din străinătate care vând biletele în acest mod”.

Poate părea surprinzător, însă românul chiar vrea să consume cultură

Numărul de utilizatori unici pe zi este destul de mare pentru un site apărut acum numai cinci luni. ”În momentul actual avem în medie, 1.300-1.400 de utilizatori unici pe zi. Ceea ce este foarte bine. Am studiat și concurența, un site care e pe piață din 2008. Ei au momentan cam 2.400-2.500 de unici pe zi. Eu zic că am crescut foarte mult, într-o perioadă relativ scurtă. Asta îmi dă încredere că suntem pe drumul cel bun. Avem foarte multe parteneriate cu mulți organizatori. Invitațiile primite de la ei le oferim, prin concurs pe Facebook, utilizatorilor noștri. Poate părea surprinzător, însă românul chiar vrea să consume cultură. Și mulți întră la noi pe site să vadă ce bilete mai oferim prin concurs. Astfel retenția e foarte mare”.

capture2

Cu banii puși deoparte de către cofondatori, umblat.ro a reușit să ia ființă și să reziste pe piață fără să fie nevoie de finanțare din exterior: ”Finanțarea a fost din resurse proprii. Ne-am apucat de acest proiect în martie 2015. Suntem trei cofondatori, iar banii au venit exclusiv din economiile proprii. Nu colaborăm momentan cu niciun fond de investiții, nici cu investitori de tip angel. Capitalul este al nostru. Estimativ, am cheltuit cam 60-65.000 de euro în perioada aceasta de un an în care am dezvoltat platforma. Aproape toată munca a fost făcută de noi”.

Startup mișto, caut investitor

Aplicația de mobil nu e departe, iar MVP Academy le-a propus înscrierea într-un program de accelerare: ”Urmează să lansăm și aplicația pe iOS și Android, e gata în proporție de 50%. Momentan, site-ul e full responsive pentru mobil, am avut foarte mare grijă la acest aspect. Însă e mai simplu cu aplicația. Elimini din pașii care sunt în plus. Am fost contactați de MVP Academy și ni s-a propus să aplicăm pentru un program de accelerare. Suntem deschiși către un potențial investitor. Când finanțezi numai din surse proprii, fără să obții profit, la un moment dat se termină sacul cu bani. Vom avea nevoie, în viitor, de o finanțare din exterior”.

Exit-ul este o posibilitate pentru umblat.ro, însă nu un scop: ”Plănuim și un exit, aș minți să spun că nu. Nu sunt reticent la ideea de a vinde, însă doar în cazul în care oferta e într-adevăr una bună. Nu pot să îmi vând afacerea la care am muncit foarte mult, pe doi lei. Asta sigur nu se va întâmpla. Ideea noastră e să-l creștem cât se poate de mult, să îl facem cât mai cunoscut”.

Nu pot să îmi vând afacerea la care am muncit foarte mult, pe doi lei. Asta sigur nu se va întâmpla

”Încă de la început am vrut să-l creștem cât se poate de mult în România, iar apoi să ne orientăm spre piața internațonală. Vom încerca, evident sub un alt nume care să prindă în afară. Vrem să începem cu țările vecine, și am conexiuni chiar în Olanda sau Germania. Însă asta doar după ce ne vom atinge potențialul maxim aici. Ne-am interesat și de concurența din străinătate și nu am găsit ceva concludent până acum, ceva să semene cu ceea ce vrem noi să facem. Nu este nimic care să semene cu platforma noastră”, a conchis Andrei.