Companiile care operează în UE și care recurg la acest gen de practici vor fi amendate dacă încalcă noile reguli votate de Comisia Europeană, scrie Deutsche Welle.

Astfel, oficialii UE au lansat un set de reguli sub denumirea ”New Deal for Consumers” care intervice, din punct de vedere legal, review-urile false și boții care cumpără bilete bulk vândute apoi la suprapreț (cum ar fi, de exemplu, marketplace-ul Viagogo).

”Noul regulament va aduce un grad sporit de protecție pentru consumatorii din lumea digitală, protecție la care au dreptul din punct de vedere legal”, a declarat Vera Jourova, vicepreşedinte cu portofoliul Valori şi transparenţă în cadrul Comisiei Europene.

Totodată, aceasta a făcut un apel la statele membre UE de a adopta acest regulament ”fără întârziere”. Statele care fac parte din Uniunea Europeană au la dispoziție 2 ani pentru a adapta la legislația țării și a adopta legile UE.

Noul regulament va:

  • informa consumatorii dacă prețul oferit este rezultatul tiparelor de căutare de pe net și dacă este mai mare comparativ cu alte oferte dintr-un interval de 30 de zile,
  • interzice achiziția biletelor pentru concerte sau evenimente sportive în volum mare pentru a fi revândute ulterior la suprapreț,
  • interzice plasarea pe site-uri a review-urilor false la produse sau servicii,
  • forța comercianții să arate prețul unui produs pe perioada ultimelor 30 de zile pentru a-i asigura pe cumpărători că reducerile de preț sunt reale.

Propunerile noului regulament pot fi studiate pe larg aici.

Amenzi pentru cei care nu respectă regulamentul UE

Noul set de reguli stabilește și amenzile pentru comercianții care nu respectă aceste cerințe. Astfel, cuantumul amenzilor poate ajunge până la 4% din veniturile anuale ale unei companii care încalcă regulamentul UE.