Știm cu toții că locul de muncă poate deveni foarte rapid o monotonie din care nu mai știm ce să facem ca să scăpăm. Ca manager/lider/patron, trebuie să ai grijă ca angajații tă să nu ajungă niciodată la astfel de sentimente, altfel riști să-i pierzi. Entrepreneur.com a prezentat trei modalități pentru a-i face să se simtă apreciați și productivi.

Recunoaște-le contribuțiile și îmbunătățirile

Menține moralul subalternilor tăi la cote ridicate prin simple cuvinte de laudă. Chiar dacă nu pare mare lucru, este extrem de important pentru angajat, fapt care îl va face să fie productiv și să aprecieze mai mult locul de muncă actual. Poți chiar să să recurgi la mulțumiri ”financiare”. Un bonus pe ici pe colo face minuni.

Învață-ți constant angajații

Nu îi lăsa niciodată să se plafoneze. Trebuie să fie mereu ținuți în priză și să fie încurajați să învețe lucruri noi. Vei constata rapid că e mult mai ușor să înveți un om de care deja dispui să facă ceva, decât să angajezi un altul care e deja pregătit. Plus că îl ajuți să-și îmbunătățească bagajul de cunoștințe, lucru care îl va bucura.

Dă un exemplu

Este foarte important să nu pari niciodată arogant. Chiar dacă ai mai multă experiență decât subalternii tăi, nu trebuie să le scoți asta în față. Și ei știu la fel de bine lucrul ăsta. În schimb le poți da exemple practice, te poți coborî din când în când la munca de jos. Astfel le arăți că nu-ți e frică să te ”murdărești” pe mâini, și că muncești cot la cot cu ei pentru binele tuturor.