Din cei peste 200 de respondenți, mai mult de jumătate au declarat că beau între 2 și 3 cafele pe zi, 45,7% dintre ei consumă cafea de specialitate, iar majoritatea preferă cafeaua preparată la espressor.

Serviciul xpresscups s-a lansat în mai 2020 din dorința de a promova și a aduce mai aproape de consumatori cafeaua de specialitate proaspăt prăjită. Abonamentele pe care le pune la dispoziție serviciul sunt flexibile, existând și posibilitatea de a achiziționa pachetele separat. Am scris despre lansarea serviciului xpresscups aici.

În acest moment, varietățile de cafea pe care le pune la dispoziție xpresscups includ: Costa Rica El Perezoso, Ethiopia, Kenya, Peru San Pedro, Rwanda și Roaster’s espresso.

Pentru a înțelege mai bine comportamentul consumatorilor de cafea din România, xpresscups a desfășurat în luna iulie 2020 un studiu, pe un eșantion de 221 de respondenți din țară. Rezultatele studiului arată că:

  • 73% dintre respondenți își achiziționează cafeaua de la magazin / supermarket, 38% din cafenele, și doar 25,8% online; Mediul online poate prezenta însă cele mai bune oportunități logistice pentru comercializarea cafelei de calitate, proaspete
  • 65,6% dintre respondenți cumpără cafea boabe, în timp ce 34,4% cumpără cafea măcinată; cafeaua boabe permite o măcinare chiar înainte de a prepara cafeaua, ceea ce îi oferă mult mai multă aromă
  • 45,7% consumă cafea de specialitate, 48% cafea 100% Arabica, 36,7% consumă cafea comercială, standard
  • Espressorul este preferat în prepararea cafelei de 61,1% dintre respondenți, în timp ce 13,6% alge V60/Moka/Chemex, 42% ibricul și 18% filtrul
  • În ceea ce privește rețele, 34% preferă espresso, 44,3% cappuccino sau latte, 21,7% Americano sau Long Black
  • Nu în ultimul rând, 58,8% au declarat că beau 2-3 cafele pe zi, 36,2% au spus că beau o cafea pe zi, și doar 5% că beau mai mult de 4 cafele pe zi.