Fericirea la locul de muncă s-a dovedit a fi direct corelată cu creșterea productivității și a creativității. Atunci când angajații nu sunt fericiți, acest lucru le afectează nu doar viața cotidiană, ci are un efect negativ și asupra business-urilor în care își desfășoară activitatea.

Astfel, fericirea lor ar trebui să se găsească în topul priorităților oricărui business de succes. Pentru o analiză amănunțită a acestui subiect, Mindspace, furnizorul global de spații de coworking de tip boutique, a derulat un studiu în aprilie 2019, care a implicat 5.000 de angajați din 7 țări, pentru a afla cum se raportează aceștia la muncă.

Angajații din SUA sunt cei mai fericiți. Românii, la mijloc

Vestea bună este că 30% dintre angajații care desfășoară o muncă de birou declară că sunt foarte fericiți, iar 54% dintre aceștia spun că sunt fericiți în majoritatea timpului.

Analiza celor 7 țări incluse în studiu arată că angajații din Statele Unite sunt cei mai încântați să meargă la muncă, 54% dintre ei declarând că sunt foarte fericiți și 39% că sunt fericiți în majoritatea timpului.

În ceea ce îi privește pe angajații români, 21% dintre ei au declarat că sunt foarte fericiți, iar 61% că sunt fericiți în majoritatea timpului petrecut la birou. Cel mai puțin încântați de mersul la birou sunt angajații din UK, aproape un sfert dintre ei declarând că nu sunt foarte fericiți sau deloc fericiți.

Potrivit studiului realizat de Mindspace, angajații români cu cel mai mare scor mediu de fericire la locul de muncă sunt cei care lucrează în industriile creative și media, dar și în domeniul bancar. Pe de altă parte, cei mai puțin fericiți cu locul lor de muncă sunt cei care lucrează în domenii precum ingineria și industriile de fabricare, dar și în IT.

Două zile în locul unde birourile se transformă: Mindspace

Când vine vorba de rolul ocupat în companie, angajații români care au înregistrat cel mai ridicat nivel de fericire sunt cei care lucrează în departamente creative și marketing, în timp ce angajații din logistică și operațiuni sunt cel mai puțin fericiți.

La fel de importanți sunt factorii care stau la baza unui engagement puternic și pe termen lung al al angajaților. Iar motivele pentru care oamenii declară că nu se simt implicați în locul lor de muncă sunt indicatori clari ai acestora.

Potrivit studiului derulat de Mindspace, 34% dintre angajați spun că nu se implică în ceea ce fac pentru că simt că recompensa financiară nu este suficientă. Însă un procent similar, 35% a declarat că motivul este mediul de lucru, care nu îi inspiră.

Mindspace, parteneriate noi pentru cele două spații de coworking din București

“Fericirea la locul de muncă este importantă nu doar pentru atmosfera pozitivă pe care o crează, ci și pentru business,” spune Dan Zakai, CEO și coondator Mindspace.

”Ne-am propus să analizăm ce îi face pe angajați fericiți pentru că știm că starea lor de bine se traduce într-un engagement mai ridicat, în mai multă productivitate, creativitate și flexibilitate. În plus, ei au un impact pozitiv și asupra colegilor lor și rămân alături de business mai mult timp. Cine nu își dorește asta?”.

Evaluarea engagementului este esențială

Pentru a aduce un impact pozitiv asupra nivelul de fericire și engagement al angajatilor, companiile trebuie în primul rând să îi asculte, să afle cum se raportează la locul lor de muncă. Cu toate acestea, 21% dintre companii nu realizează nici un tip de evaluare a engagementului.

Din acest punct de vedere, diferențele geografice sunt mari - în Statele Unite, doar 18% dintre business-uri nu evaluează engagementul, în timp ce în Israel 31% nu desfășoară deloc astfel de evaluări.

În România, 15% dintre companii nu realizează evaluări de acest tip și omit astfel primul și cel mai important pas în îmbunătățirea nivelul de fericire și implicare al angajaților și, totodată, în îmbunătățirea performanței businessului lor - discuții directe cu angajații despre cum se simt la birou.

Pentru a citi întregul studiu, puteți descărca raportul complet de aici.