De anul trecut, Huawei a fost inclus pe lista entităților de către Statele Unite, așadar companiile americane aveau interzis în a licenția produse către chinezi. Așadar, noile dispozitive ale Huawei nu au acces la Google Play Store. Cu toate acestea, românii nu au părut deranjați de acest lucru, dar Huawei a lucrat pentru a dezvolta împreună cu programatorii din țară și din străinătate aplicații care să le înlocuiască pe cele folosite de oameni în mod normal pe un telefon care are magazinul Google.

Conform lui Ciprian Mirea, Director of Ecosystem la Huawei România, Huawei a ajuns la 29,3% cotă de piață în România, de la 23% anul trecut.

De asemenea, P40 Lite, terminal lansat anul acesta, vinde mai bine decât p30 Lite. La nivel global, Huawei se menține pe locul 1, cu peste 240 de milioane de unități vândute și o creștere de la an la an de 34%, cu toate că a fost afectat și de pandemie. Cota de piață din China e de 51%, iar la nivel global Huawei are 50% din cota de piață pentru dispozitivele 5G.

La nivel global, Huawei are 500 de milioane de utilizatori și 1,3 milioane de programatori care dezvoltă aplicații. Despre P40 Lite 5G lansat ieri am scris aici.

Situația din România

În România, Huawei este pe locul 2 (n.r. - după Samsung) și a avut o creștere de 9% în prima parte a anului, deși piața a scăzut cu 8% din cauza pandemiei și a faptului că oamenii nu au mai cumpărat din magazine fizice, dar și-au concentrat și cumpărăturile pe produse de necesitate maximă.

După listarea de către Statele Unite în categoria companiilor către care firmele americane nu aveau voie să vândă, Huawei și-a schimbat strategia și a venit cu o gamă mai largă, inclusiv cu laptopuri din gama Matebook cu Windows, dispozitive purtabile și de conectivitate.

Un review pentru Huawei Matebook 13 poți citi aici sau poți urmări direct video-ul.

Conform datelor Huawei din România, categoria de laptopuri a crescut cu 120%, până la 6.000 de unități vândute. Tabletele au ajuns la o creștere de 20%, având locul 1 pe piața din România cu 32% cotă.

Smartphone-urile au crescut cu 60% de la an la an, la o cotă de piață deja menționată, iar dispozitivele audio au avut o creștere de 150%. Routerele și dispozitive de conectivitate de la Huawei au avut o creștere de 250%.

Dacă anul trecut, înainte de interdicția de a folosi servicii Google Huawei vindea aproximativ 15.000 de dispozitive de orice fel pe săptămână, în 2020 media a fost de 17.000 de dispozitive, iar în ultimele săptămâni au ajuns la 23.000 de unități pe săptămână.

Situația aplicațiilor disponibile

Huawei face eforturi de a aduce în App Gallery, magazinul lor propriu de aplicații, cele mai căutate programe de către oameni, inclusiv prin concursuri și beneficii pentru programatori. La conferința online de ieri, Huawei a anunțat și că aplicația românească Mondly, una dintre cele mai populare pentru învățarea limbilor străine, este disponbiilă în App Gallery.

La nivel local, Huawei are 3,8 milioane de dispozitive active, 1,3 milioane de utilizatori de App Gallery și 1,8 milioane de utilizatori care și-au făcut Huawei ID.

În magazinul local de aplicații sunt publicate 650 de creații locale, e la peste 130 de programatori.

Cu toate că 38% din utilizatori știu astăzi de App Gallery și sunt informați când cumpără un dispozitiv Huawei, Ciprian Mirea a spus că mai trebuie făcute eforturi pentru ca oamenii să înțeleagă mai bine situația. Conform unui studiu, 41% din oameni au aflat despre serviciile lipsă după ce au cumpărat telefoanele, ceea ce trebuie îmbunătățit, deși 96% sunt satisfăcuți de experiența de pe telefoane.