O prezentare nu este un roman. Dacă păstrezi concluzia pentru final, s-ar putea ca publicul folosească prea multă energie cognitivă întrebându-se unde vrei să ajungi. Ideea ta le va economisi bani? Le va aduce bani? Le va face viața mai ușoară? Spune-le asta cât mai curând și mai des.

Elimină bulinuțele. Steve Jobs nu folosea niciodată buline. Nici actualul CEO al Apple, Tim Cook, Sundat Pichai de la Google și Elon Musk de la Tesla. În plus, nici prezentările din cadrul Ted Talks nu permit folosirea bulinelor în prezentări. Acest lucru s-ar explica prin faptul că, creierul uman nu acordă atenție lucrurilor neatractive, iar bulinele sunt mult mai puțin interesante decât imaginile. Poți să vezi aici și cum arată primul pitch al Uber și ce-ai putea învăța din el.

Tocmai din acest motiv se spune că imaginile au impact mult mai mare decât textul. Dacă publicul tău aude o idee, aceștia își vor aminti aproximativ 10% din conținut. În același timp, dacă aceștia vor auzi o informație și vor vedea o imagine, șansele de a memora ideea crește până la 65%. Specialiștii sugerează ca în primele 10 slide-uri ale prezentării să folosești mai puțin de 40 de cuvinte în total. Ar putea părea un exercițiu dificil, dar este eficient întrucât trebuie să-ți construiești povestea în imagini, în loc să umpli pagina cu text.

De asemenea, sunt câteva trucuri care pot să te ajute să trezești din nou atenția publicului, atunci când observi că încep să-și piardă interesul. Poți spune o istorioară care să scoată în evidență subiectul prezentării. Pune întrebări pentru a implica audiența. Prezintă un produs sau fă o demonstrație.

O altă idee ar fi să construiești momente de senzație. De exemplu, Steve Jobs, menționat și mai sus, a fost un showman. Prezentările lui erau precum niște spectacole, cu răsturnări de situație și momente care uimeau audiența. Este ceea ce oamenii își vor aminti chiar și după ce vor pleca de la eveniment.

Și lui Bill Gates îi plac surprizele. Odată, fondatorul Microsoft a dat drumul la țânțari în sală, în timpul unei prezentări TED despre modul în care se răspândește malaria, și s-a vorbit despre asta pe tot restul conferinței.

Cei care își pregătesc intens prezentările vor ieși în evidență. Este mai puțin probabil ca ei să se bâlbâie, în schimb vor face contact vizual mai bun și vor fi mai încrezători. Pentru o prezentare bună, repetă întreaga prezentare cap-coadă, de cel puțin 10 ori. Poți să ai cea mai bună idee din lume, dar dacă nu ești în stare să o prezinți în-un mod în care să stârnească imaginația, nu va primi vizibilitatea pe care o merită. Pentru antreprenori și lideri de business, abilitatea de a ține o prezentare atractivă reprezintă un avantaj competitiv. Vezi și care sunt secretele unui pitch bun în fața investitorilor.