Nu-și dorea să facă software development și chiar a încercat în timpul facultății să își găsească drumul. ”Am făcut parte dintr-o organizație studențească, BEST, unde m-am ocupat la nivel local de marketing iar la nivel internațional, de revista organizației”, mai spune ea.

Avea să-și dea seama că, în marketing trebuie să ai foarte multă creativitate, iar o parte dintre colegii săi erau mult mai buni în direcția asta. ”Următoarea încercare a fost Computer Networks, am lucrat ca și Network Administrator la o firmă care oferă servicii de voce peste rețeaua de internet, mi-am făcut și masterul în domeniul ăsta. Între timp, chiar la master, am descoperit că îmi plăceau mai mult materiile de procesare de date, și mi-am schimbat proiectul de diplomă în evaluarea bazelor de date nerelaționale (NoSQL). Spre sfârșitul masterului am aplicat la un internship la IBM, mi se părea foarte fancy că urma să lucrez cu “Big Data”, și Dată Warehousing. În timpul liber citeam și mă fascinau diverse arhitecturi ale startup-urilor, așa că atunci când un coleg de master a postat pe grupul facultății că vrea să facă un startup, am început să mă gândesc serios la asta. Am plecat de la IBM și m-am apucat de programare”, povestește tânăra.

Munca în startup

Își propuseră să detecteze trending topics bazate pe știri, și să genereze “live stories”. ”Din păcate, ne-am dat seama după două luni că nu merge. E bine totuși că n-am stat mai mult. Dar m-a ajutat mult acest pas, pentru că apoi m-am alăturat echipei uberVU, unde am continuat cu programarea, am făcut parte dintr-o echipă mică, construind partea de backend care procesă mențiuni din social media în timp real. La puțin timp după achiziționarea uberVU de HootSuite, am decis să încerc și altceva, și m-am alăturat unui startup din SUA, lucrând remote pentru a construi backend-ul a două iterații ale produsului lor de analytics”, completează Ruxandra.

În toamna anului 2016, Ruxandra făcea parte din echipa de fondatori a CloudHero, o infrastructură care permitea pornirea în mai puțin de 10 secunde a unui container docker (care conține o aplicație software).

Cursurile de machine learning

”Am co-fondat și a avut rolul de CTO într-un startup de infrastructură, unde am construit mai multe iterații ale backend-ului, dar m-am ocupat și de ops, de produs, de vorbit cu userii. În primăvară ne-am dat seama că nu putem lua investiție pentru startup pentru a continua produsul la care lucram. Nu aveam nici un alt plan, în afară de startup, și a fost o ruptură destul de mare între a lucra non-stop și a nu ști ce să fac. Mi-am luat ceva timp de gândire, pentru că nu știam ce vreau să fac în continuare. A fost o perioadă stresantă pentru mine, din motivul ăsta. Într-un final, nu a fost o revelație faptul că m-am decis să fac Machine Learning, pentru că atunci când Coursera s-a lansat cu primele două cursuri, l-am făcut pe cel de machine learning, dar pentru că nu aplicăm nicăieri ce am învățat acolo, am uitat o mare parte. O bună perioadă de timp am trecut prin cursuri de pe Coursera, după care am început să iau proiecte de freelancing, iar apoi am început să mă uit mai serios la ce companii au planuri mari în direcția asta”, explică ea.

În timp ce lucra la CloudHero, a pus pe un whiteboard motivul pentru care fiecare dintre fondatori dorea să facă un startup. ”Motivul meu a fost “Vreau să lucrez la produse care ajung în mâinile a milioane de oameni”. Și vreau să știu că o parte a produsului e acolo datorită mie. La Adobe pot face asta”.

Munca la Adobe

În plus, compania investește masiv în partea de Machine Learning, pentru că este tehnologia care schimbă total experiența unui utilizator. Acum se dezvoltă un framework intern, pentru a da posibilitatea developerilor să folosească machine learning în toate produsele. ”În cadrul produsului la care lucrez (Adobe Experience Manager), sunt mai multe proiecte în derulare unde folosim Machine Learning, în care sunt implicată, de la sistemul de alertare pentru infrastructura produsului, la un sistem fizic de targetare a reclamelor bazat pe feedback-ul primit de la audiențe. La nivel global, ne uităm la noi metode de optimizare și generare de conținut pentru clienții noștri”, detaliază Ruxandra.

În timpul liber explorează tehnologii noi și este, încă, unul dintre cursanții fideli ai platformei Coursera. ”În octombrie am făcut parte dintr-un program de leadership online, este programul lui Seth Godin, altMBA. Îl recomand cu căldură, pe mine m-a ajutat să îmi dau seama cum pot lua decizii mai bune, cum pot privi o situație dintr-un alt unghi. Știiți ce zice Alan Kay, <A change in perspective is worth 80 IQ points>”, încheie Ruxandra.