Roxana Voicu și-a dorit un job în care să poate îmbina cunoștințele juridice (este absolventă de Drept), cu activitatea de consultanță. Lucra pe un post de vânzări într-o firmă de IT, însă nu se simțea deloc confortabil acolo. Așa că a decis să o ia pe cont propriu și să-și deschidă un startup prin care să ajute alți antreprenori aflați la început de drum. Anul trecut, prin luna aprilie, a înființat Equalys Services, o firmă de consultanță specializată exclusiv pe achiziții publice.

licitatie bid bani money consultanta startup

”Ideea a apărut cu mai mult timp în urmă, a lipsit curajul însă, deoarece este destul de dificil să treci de la siguranța salariului lunar la incertitudinea antreprenoriatului”, ne povestește Roxana, care completează că, din momentul în care și-a dat seama de potențialul pieței de consultanță pe acest segment, până la momentul în care a transformat ideea sa într-un business, a fost nevoie de aproape un an. Timp în care a reușit să se adapteze și să facă trecerea de la un mediu în care lucrurile se desfășurau după anumite proceduri, într-unul în care posibilitatea de a te afla în situații neprevăzute nu ar trebui ignorată, la fel ca și cea în care lucrurile nu ar putea merge așa cum ai plănuit inițial. Nimic anormal atunci când intri în antreprenoriat.

”Nu au fost efectiv dificultăți, deoarece știam ce aveam de făcut, am avut parte de suportul unor oameni care trecuseră prin experiența înființării unei companii în România. Singura dificultate a ținut doar de depășirea unei bariere mentale deoarece lunar nu mai încasezi acel salariu, ci ai de plătit salarii, taxe”, afirmă fondatoarea Equalys Services.

Miza pe clienții din mediul privat

În acest moment, compania sa are patru angajați și mizează pe venituri de 100.000 de euro la finalul acestui an. Totodată, cinci clienți s-au abonat pentru serviciile de consultanță sau pentru externalizarea procesului de ofertare. Pe lângă aceștia, Equalys a primit și cereri din partea unor companii care doresc înscrierea în sistemul electronic de achiziții publice, pregătirea de contestații, cereri de intervenție sau înscrierea în catalogul SEAP (sistemul electronic de achiziții publice) – printre ei, Federația Română de Fitness, pe care echipa Roxanei a ajutat-o să se înscrie în acest catalig și să se promoveze.

Potrivit Roxanei, 90% dintre clienți sunt din mediul privat. Vorbim aici despre companii de diferite dimensiuni și din diverse domenii de activitate - arhitectură, evaluare, cadastru, termopane, IT, energie.

”Nu ne-am concentrat deloc pe clienții din domeniul public, nu că nu ar fi nevoie de consultanți acolo, ci pentru că proiectele din domeniul privat sunt ceva mai provocatoare și am preferat să sprijinim această piață”, afirmă Roxana Voicu.

Roxana_Voicu_Start-up.ro_Equalis Services

Ce servicii oferă Equalis Services?

Astfel, pentru sectorul privat compania de consultanță oferă servicii care vizează organizarea documentelor, identificarea diferențiatorilor, auditul certificărilor, optimizarea proceselor, identificarea oportunităților, consultanță legislativă, servicii de externalizare, formularea contestațiilor, arhivarea ofertelor, project management și pregătirea dosarelor de licitație.

În același timp, serviciile pe care Equalis Services le oferă pentru autoritățile contractante variază de la realizarea documentațiilor și documentelor justificative, la evaluarea eligibilității ofertelor, formularea clarificărilor, suport oferit pentru implementare, pentru studiile de piață, arhivare și project management.

Cursuri în domeniul achizițiilor publice

Nu în ultimul rând, în acest an, compania de consultanță va introduce în portofoliu cursuri în domeniul achizițiilor și al pregătirii de oferte. ”Avem un nou pachet legislativ în domeniul achizițiilor publice cu care toată piața învață să lucreze, deci e un moment oportun să contribuim la instruirea pieței în domeniu și să sprijinim operatorii economici să recapete încrederea în piața achizițiilor publice”, mai spune Roxana.

Equalys Services are în acest moment doi clienți din zona de startup-uri cărora le acordă ajutor în ceea ce privește participarea la licitații. Și asta pentru că o companie de dimensiuni foarte mici, aflată la început de drum, poate participa singură doar la achiziții directe. ”Companiile de tip startup pot participa doar în asociere la proiectele mai mari, deoarece nu pot îndeplini cerințele de cifră de afaceri și experiență similară”, ne-a precizat Roxana Voicu.

Astfel, pentru cumpărăturile directe, vorbim despre o valoare estimată maxim 132.519 lei, exclusiv T.V.A., pentru fiecare achiziţie de produse ori servicii și o valoare estimată de maxim 441.730 lei, exclusiv T.V.A., pentru fiecare achiziţie de lucrări.

Până la finalul acestui an, Roxana și-a propus să crească vizibilitatea în piață a firmei pe care a fondat-o și prin realizarea unor conferințe cu oameni specializați din domeniul administrativ, fiscal și comercial.  Ce trebuie să faci ca să fii consultant? ”Trebuie să fii foarte bun, să ai o experiență mare în domeniu, să ai o viteză mare de reacție și să nu-ți fie frică să iei decizii”, mai spune Roxana Voicu.