Lectură de 2 min

Business pentru fermieri dezvoltat pe cont propriu

Abonează-te pe  
Eugen Popa a transformat o investiție de 600 de lei într-un business cu o cifră de afaceri de peste 705.000 lei în aproape trei ani.
Business pentru fermieri dezvoltat pe cont propriu

Eugen Popa este de profesie zootehnist, iar business-ul lui, Ferma Grup, prin care comercializează echipamente zootehnice pentru ferme de animale (vaci, oi, capre, porci, pasari, cai), se adresează în special fermierilor români. A fost inițiativa lui pe care a dezvoltat-o din mai 2017, pornind de la o investiție de 600 de lei.

”Businessul nu voia să vină neapărat cu ceva nou, voia să vină cu două direcții: una de prestări servicii și una de vânzare directă, de comerț atât online, cât și fizic.”

Cum bugetul folosit la început era destul de mic și trebuia să se acomodeze cu situația, a văzut o dezvoltare doar în zona online. Deschiderea magazinului fizic în Sibiu a avut nevoie de o perioadă destul de îndelungată.

”Aveam nevoie de aprobări de peste tot, de la Direcția de Sănătate Publică, până la ISU. Aprobări care vin în termene de 40-60 de zile. Apoi controale în vederea primirii aprobărilor. Cam în 90 de zile le-am strâns pe toate.”

Treptat, a reușit să dezvolte și magazinul, care a implicat stocuri de marfă, chirii și angajați care trebuiau remunerați.

Eugen spune că începutul de drum a fost greu: profitul trebuia reinvestit, s-a luptat cu foarte multă birocrație și spune că uneori se lovea de tot soiul de păcăleli – uneori neachitarea produselor livrate pe care le achitase deja furnizorilor.

Inițial, oamenii au început să afle de businessul său după ce Eugen a luat la pas fermele pentru a discuta cu fermierii.

”M-am deplasat la ferme, am discutat cu oamenii, am prezentat produsele, le-am livrat și așa mai departe. Apoi când oamenii au văzut că suntem serioși, că suntem constanți, că le oferim discount-uri, au continuat colaborarea cu noi. Și avem în prezent clienți încă de la începutul începuturilor.”

Din mai 2017, afacerea a crescut continuu și a ajuns în decembrie 2019 la o cifră de afaceri de peste 705.00 lei.

”În momentul în care ne-am implicat foarte mult și am muncit și până la 20 de ore pe zi, a început să crească și profitul. Am început să ne prezentăm mai des la ferme, am bătut la propriu mii de km, am discutat cu oamenii, le-am transportat marfa. Am făcut absolut tot ce era necesar ca să ne putem dezvolta.”

Eugen și-a construit singur o educație financiară, deși a fost dificilă pentru el perioada de antreprenor tânăr la început de drum. Spune că, la nivel de lecții, cei care își doresc să înceapă o afacere de genul trebuie să se aștepte la mentalitatea negativă a cumpărătorilor, care pot fi uneori destul de reticenți, care poate au deja contracte și văd schimbările foarte greoaie.

”Trebuie să ai un produs bun, calitativ, livrat în timp și un cost cât se poate de apropiat de costul pieței ca să poți să te dezvolți. Plus trebuie să fie pregătiți că absolut orice înseamnă cost.”

Află întreaga poveste a lui Eugen Popa și a business-ului Ferma Grup pe blogul Patria Bank.


Eugen Popa este unul dintre antreprenorii incluși în proiectul ”România Poate”. Proiectul “România Poate” s-a născut dintr-o discuție cu Patria Bank în încercarea de a găsi o soluţie comună prin care să promovăm povești ale antreprenorilor care fac lucruri bune în țară. Patria Bank e un partener pentru IMM-uri și afaceri mici. Cu ajutorul serviciilor sale, antreprenorii au parte de finanțare (linii de credit sau credite de investiții) și consultanță bancară în termeni simpli care să-i ajute să-și ducă afacerea mai departe.


Citeste mai departe:
mai multe despre:

Pe aceeasi tema: