Compania franceză raportează o cifră de afaceri, precum și un profit în creștere, care vin să susțină îndeplinirea obiectivelor ambițioase până la finalul anului în curs.

Potrivit lui Benoît Coquart, CEO-ul Grup Legrand, cifra de afaceri a Grupului a crescut cu 7,3% comparativ cu primul trimestru al anului 2018. Această dinamică susținută se datorează atât creșterii organice cu 2,9% a vânzărilor, cât și impactului unui perimetru mai mare de consolidare a companiilor din cadrul grupului, de +1,9%, dar și a efectului favorabil al cursului de schimb, de +2,3%.

Profitul operațional ajustat a crescut cu 5,1%, iar marja operațională ajustată s-a situat la 19,7% din vânzări. Înaintea achizițiilor (la perimetrul de consolidare din 2018), marja operațională ajustată a fost de 19,8% din vânzări.

Profitul net atribuit Grupului a crescut cu 8,6%, iar fluxul de numerar disponibil normalizat a crescut cu +9,5%.

Strategie bazată pe inovație, achiziții și inițiative operaționale

Legrand continuă să inoveze, lansând multe produse noi pentru consumatorii finali, inclusiv noile game conectate comercializate în Europa ca parte a programului Eliot, precum și game de produse destinate infrastructurilor digitale, sistemelor UPS și autonomiei asistate.

De asemenea, Grupul a achiziționat1 Universal Electric Corporation, liderul indiscutabil în sisteme de distribuție a energiei electrice pentru centre de date din SUA. Această achiziție completează oferta companiei Legrand pe o piață promițătoare, în care deține deja poziții fruntașe.

Legrand urmărește în mod activ utilizarea inițiativelor lansate pentru a-și consolida modelul de dezvoltare durabilă și profitabilă, în special prin organizarea sediului central în cele trei regiuni, prin optimizarea amprentei sale industriale, dar și prin continuarea digitalizării operațiunilor.

Lansarea noului plan de CSR pentru perioada 2019-2021

Organizat în jurul a trei domenii de interes (ecosistem de afaceri, oameni și mediu înconjurător) și planificat pentru o perioadă de trei ani (2019-2021), noul plan, care vine în intâmpinarea provocărilor majore exprimate de către publicurile interesate ale Grupului, își propune să susțină țintele de Dezvoltare Durabilă ale ONU.

De asemenea, Legrand a setat obiective ambițioase pentru 2030, vizând creșterea ponderii veniturilor provenite din comercializarea produselor sustenabile; creșterea continuă a numărului femeilor în rândul angajaților companiei; precum și reducerea emisiilor de carbon din operațiunile sale.

Obiective confirmate pentru 2019

Pe baza performanțelor obținute în primul trimestru al anului 2019, Legrand confirmă obiectivele pentru anul 2019 privind creșterea organică a vânzărilor între 0% și 4%, dar și obiectivul privind marja operațională ajustată înaintea achizițiilor (la perimetrul de consolidare pentru 2018) între 19,9% și 20,7%2 din vânzări.

Performanțe financiare la 31 martie 2019

Vânzările au fost de 1miliard și 550 milioane de euro în primul trimestru al anului 2019, ceea ce reprezintă o creștere de 7,3% comparativ cu primul trimestru al anului 2018.

Creșterea organică a ajuns la 2,9%, reflectând un progres a vânzărilor Grupului în țările dezvoltate de 2% și o dinamică de +5,3% în noile economii.

Impactul asupra vânzărilor al perimetrului mai larg de consolidare a fost de + 1,9%. Pe baza achizițiilor finalizate în 2018 și 2019 și a datelor estimate ale acestora de consolidare, efectul ar trebui să crească cu aproximativ +5% până la finalulul anului 2019.

Efectul cursului de schimb a fost de +2,3% în decursul acestei perioade. Aplicând cursurile de schimb medii în martie 2019 la ultimele nouă luni și luând în considerare efectul ratei de schimb din primul trimestru al anului 2019, impactul asupra vânzărilor al fluctuațiilor cursului valutar, la nivelul întregului an, ar trebui să fie de aproximativ +2%.