Astfel, dintr-un comunicat oficial al BCR, aflăm că circa 38.000 de cereri de amânare a ratelor au fost implementate pentru persoane fizice, din care 15.500 mai sunt încă active, majoritatea selectând opțiunea BCR de 3 luni.

De asemenea, companii care creează peste 200.000 de locuri de muncă au fost susținute în primul semestru prin amânări de rate, credite noi, credite prin programul IMM Invest sau prelungiri ale liniilor de credit.

Aplicația de digital banking George a ajuns la 900.000 de utilizatori, în creștere cu 70% față de S1 2019, iar numărul de tranzacții prin George a crescut cu 130% an pe an în S1 2020. În plus, 93% din totalul conturilor de economii deschise în S1 2020 au fost prin George și 14.000 de credite au fost acordate 100% digital, 28% din numărul total de credite de nevoi personale.

Creștere a numărului de credite acordate

Potrivit comunicatului oficial, portofoliul total de credite nete acordate clienților de Banca Comercială Română (BCR) a crescut cu 7,3% an pe an la data de 30 iunie 2020, susținut atât de segmentul retail, cât si de corporate. Astfel, BCR se laudă cu credite nou acordate în valoare de 3,7 miliarde de lei în S1 2020 către segmentul Retail – persoane fizice (credite ipotecare și de consum) și microîntreprinderi, dar și cu finanțări nou acordate segmentului Corporate de peste 3,2 miliarde lei în S1 2020, dintre care 33% reprezintă credite de investiții.

Pentru antreprenori, stocul de finanțări acordate sectorului IMM în creștere cu 9% an pe an la 30 iunie 2020.

Per total, BCR a înregistrat un profit net de 498,9 milioane de lei (103,6 milioane de euro) în S1 2020, față de o pierdere netă de 20,8 milioane de lei (4,4 milioane de euro) în S1 2019, ca urmare a constituirii unui provizion excepțional legat de activitatea BCR Banca pentru Locuințe în T2 2019.

“Principala noastră prioritate, până acum, în 2020, a fost să asigurăm echipei și clienților noștri condițiile optime de siguranță și sănătate, prin toate mijloacele necesare. În prima jumătate a anului, am devenit mai puternici, mai uniți și mai hotărâți decât am fost vreodată. Echipa noastră a acționat concertat, ca un singur organism, și le mulțumesc tuturor colegilor pentru munca depusă și pentru implicare. În ultimele luni, am sfătuit sute de mii de oameni; am acționat rapid, cu soluții digitale accelerate. Majoritatea operațiunilor bancare din sucursale pot fi realizate acum 100% online.

Pentru a veni în sprijinul clienților, am făcut multă muncă de consultanță, om-la-om, continuând eforturile noastre de educație financiară și antreprenorială. Credem că avem oportunitatea de a crește, în ciuda volatilității vremurilor actuale, atât timp cât clienții sunt informați în mod corect, complet și corespunzător. Prin măsurile luate pentru susținerea creditării companiilor și prin soluțiile de amânare a plăților, am asistat și sprijinit companii care creează peste 200.000 de locuri de muncă. Rămânem deschiși pentru business, iar obiectivul nostru este să fim, în continuare, un partener financiar de încredere, pe termen lung, pentru toți clienții noștri”, a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.