Multe afaceri au fost nevoite să-și stopeze activitatea, mai ales în perioada de lockdown, sau încă funcționează la capacitate restrânsă. Am aflat de la fondatorii EXE Software, un business românesc fondat în 2001 și care oferă soluții și servicii IT către clienți de pe 5 continente, câteva recomandări pe care ar trebui să le ia în considerare antreprenorii pentru a continua să facă business și în perioade de criză medicală sau economică și pentru a avea clienți și încasări chiar și în perioade de izolare.

Incertitudinile economice cauzate de pandemie fac dificilă susținerea oricărei afaceri. Însă, în același timp, este o provocare de a pune la punct o strategie, nu numai pentru a menține un business, ci chiar pentr a-l dezvolta. E, oare, posibil? Reprezentanții EXE Software sunt de părere că da.

Sfaturi pe zona de business, în contextul unei perioade de lockdown:

Modul în care îți menții și crești afacerea, în timpul unei pandemii, este prin a rămâne concentrat. Trebuie să mergi înainte, dar cu precauție. Identifică, apoi elimină, cheltuielile inutile, externalizează componentele non-core și utilizează banii în plus pentru a investi și crește afacerea.

O economie volatilă poate crea multe oportunități, în funcție de industria în care te regăsești. Unele pierderi sunt inevitabile, dar pentru mulți antreprenori este vorba despre minimizarea pierderilor și despre găsirea de modalități de a valorifica oportunitățile.

Desigur, acest lucru nu înseamnă a profita de cei vulnerabili prin vânzarea necesităților de bază la prețuri exorbitante, ci înseamnă sa fie luate decizii strategice care, în final, să facă afacerea mai puternică.

Câteva recomandări aplicabile pentru a face business în perioade de criză:

  • Planifică-ți strategia de marketing, reîmprospătează-ți site-ul, adoptă instrumente și procese mai bune;
  • Ia decizii de business numai pe baza unor date concrete, nu înainte de a anticipa rezultatul acestor decizii, având la îndemână instrumente de analiză;
  • Construiește funcționalitate de comerț electronic pe site-ul tău, astfel încât clienții să îți poată comanda cu ușurință produsele și serviciile;
  • Asigură-te că oferi o livrare rapidă și la un preț ofertant, către casa sau afacerea cumpărătorilor online;
  • Adăugă funcționalitate pe site-ul tău web, pentru ca utilizatorii să poată rezerva cu ușurință programări virtuale;
  • Oferă webinarii, în loc de prezentări față în față;
  • Implementează un instrument de chat online, astfel încât cumpărătorii și browserele online să poată răspunde repede la întrebările lor;
  • Dacă vinzi cunoștințe și expertiză, acordați-vă timp pentru a crea conținut online convingător, care oferă potențialilor informații valoroase, despre cum să rezolvi problemele cele mai presante ale acestora, posibile de criză și, apoi, fă conținutul disponibil pe canalele online și în întregul ecosistem digital.

”Nu în ultimul rând, nu uita că suntem cu toții în această dificilă și că, totuși, poate fi șansa ta de a-ți construi marca, de a-ți consolida relațiile și de a crește cererea pentru produsele și serviciile tale”, afirmă CEO-ul EXE Software, Sorin Cosmescu.