Abonează-te aici la canalul nostru de YouTube. Vezi în avanpremieră interviurile noastre publicate dimineața acolo și nu uita să-ți activezi notificările ca să fii anunțat.


Ascultă discuția cu Radu Hasan în podcast-ul de mai jos disponibil pe toate platformele de streaming.

Grupul norvegian Visma, evaluat la peste 8 miliarde de euro, intră în acționariatul companiei SmartBill, fondată în Sibiu, preluând jumătate din companie. Fondatorii, Ioana Hasan, Radu Hasan și Mircea Căpățînă, au păstrat controlul, ocupându-se în continuare de dezvoltarea afacerii.

SmartBill și-a multiplicat de 5 ori business-ul în ultimii 4 ani, cu creșteri anuale de 50%, fiind liderul pieței de soluții financiar-contabile din România.

De la antreprenoriat la angel investment

Lucrurile se schimbă pentru SmartBill și Radu spune că e din ce în ce mai provocator. „Trebuie să facem tot mai mult management, poate nu e la fel de plăcut ca la început când aveai mai multă libertate și puteai experimenta”, spune Hasan.

Află mai multe despre planurile SmartBill după ce au vândut 50% din acțiuni către grupul norvegian Visma.

Recunoaște că-i plăcea mai mult când nu era atât de mult management, ci mult antreprenoriat. Dar astăzi echipa a crescut de la 3 cofondatori care erau și prieteni la 65 de oameni în Sibiu și București.

Una dintre dorințele sale pe viitor e să intre în zona de angel investment. Se va uita mai întâi în Sibiu, dar spune că ecosistemul e foarte slab încă în zona. „Puține startup-uri apar în Sibiu. A apărut de curând Elrond, cu Lucian Todea, care este și angel investor la noi. Dar le poți număra pe degetele de la o mână. Însă intenționăm să ne implicăm și noi în direcția asta și să încurajăm cât putem”, spune Hasan.

Aplicațiile românești prin care poți să-ți organizezi banii și facturile.

Ascultă podcast-ul Startup Mashup, cu toate interviurile noastre cu antreprenori pe toate platformele:

Ce greșeli antreprenoriale au făcut la SmartBill?

Radu Hasan spune cu au făcut destule greșeli în toată istoria SmartBill până acum, dar cele mai multe au fost la început.

„Am vrut să facem multe produse în paralel. De fapt, s-au mișcat toate mai greu. Aș recomanda să faci un produs all in, un an-doi”, spune Radu Hasan.

Problema SmartBill e că dezvoltau produse din domenii total diferite. „Aveam produse din zone diferite. Aveam un soft de facturare, un website builder și un orar pentru școli. Erau idei bune, dar să nu le facem pe toate deodată. Nu aveam cum să le facem”, spune Radu Hasan. El mărturisește că după ce au avut primul mare eșec, cu website builder-ul, au renunțat la orice altceva mai dezvoltau pentru a se concentra pe SmartBill.