Am vorbit cu Sergiu Biriș, fondator și CEO al Zonga pentru a afla planurile serviciului de streaming românesc, care rezistă în ciuda prezenței unor jucători mai mari pe piață. Pe piața internațională, Zonga se concentrează doar pe conținut exclusiv românesc, dedicat Diasporei. Astfel, Zonga nu intră în competiție cu adversarii săi globali, cum ar fi Spotify, Apple Music sau Play Music.

“Ideea există de mai bine de 2 ani, dar am fost mai mult focusați pe dezvoltarea produsului în țară, până acum. Vom fi singurul serviciu dezvoltat în regiune care se lansează internațional cu o astfel de abordare pentru conținutul local”, a spus Sergiu Biriș pentru start-up.ro.

“Targetăm românii din Diaspora. Noi vom fi cu siguranță mai buni pe tot ce înseamnă conținut românesc comparativ cu serviciile globale, pentru care piețele mici nu sunt o prioritate. Credem că produsul va fi folosit chiar și complementar cu alte platforme de streaming deoarece costul unui abonament lunar pe Zonga va fi semnificativ mai mic”, a mai declarat Biriș.

4.000 de ore de muzică românească

Românii din diaspora vor avea la dispoziție peste 50.000 de melodii, deci aproximativ 4.000 de ore de muzică 100% românească.

Zonga “Dor de Casă” va costa 3 euro pe lună pentru a asculta toată muzica românească, fără reclame și cu posibilitate de descărcare.

Zonga a făcut o investiție de 50.000 de euro pentru lansarea acestui serviciu.

“Vom fi prezenți în majoritatea țărilor lumii în care sunt români, însă promovarea inițială se va concentra pe Italia și Spania, unde sunt peste 50% din românii care au emigrat”, spune Biriș.

În momentul de față, Zonga are 30.000 de clienți plătitori și 36 de milioane de melodii, care sunt ascultate de peste 4 milioane de ori pe lună.

Afacerile Zonga

Zonga va depăși 1,3 milioane de euro cifră de afaceri în 2017, iar prioritatea companiei este dezvoltarea și extinderea serviciului în alte țări.

“Extinderea este obiectivul nostru nr. 1 pentru anul viitor. Ne dorim să lansăm serviciul complet, în cel puțin 3 țări din regiune în 2018”, spune Biriș. Acest lucru e făcut cu o echipă relativ mică, de 15 oameni, dar care se va extinde la aproximativ 30 de persoane la finalul anului următor.

Competiția globală și parteneriatul cu Vodafone

În România, Zonga a crescut și cu ajutorul parteneriatului pe care-l are cu Vodafone, serviciul fiind complementar celor oferite de operatorul telecom.

“Parteneriatul cu Vodafone este unul foarte important pentru noi și ne bucurăm de faptul că a fost extins. Am investit anul acesta în adaptarea produsului pentru a se potrivi mai multor tipuri de clienți și bugete și suntem foarte încrezători în succesul pe termen lung al acestui parteneriat”, spune Biriș.

Ne-am dorit în primul rând să devenim profitabili operațional – ceea ce am reușit. Apoi, un alt obiectiv major a fost extinderea parteneriatului cu Vodafone, care s-a întâmplat așa cum ne-am dorit cu toții

De asemenea, Zonga a dezvoltat un parteneriat și cu OMV, iar clienții OMV pot cumpăra carduri fizice răzuibile, cu abonamente Zonga Premium pe una sau trei luni.

Pentru 2017, obiectivele au fost multiple. “Ne-am dorit în primul rând să devenim profitabili operațional – ceea ce am reușit. Apoi, un alt obiectiv major a fost extinderea parteneriatului cu Vodafone, care s-a întâmplat așa cum ne-am dorit cu toții. Un al treilea obiectiv foarte important a fost să facem un prim pas înspre internaționalizarea proiectului, iar lansarea Zonga pentru românii din diaspora a reprezentat exact acest lucru. Am avut un an foarte bun”, ne-a spus Biriș.

În plus, el nu se teme de o posibilă venire Spotify în România, despre care se vorbea la finalul acestui an, dar care s-a amânat. “Intrarea oricărui player mare este foarte benefică pentru piață, în general. Există o componentă de educare a publicului pe care nu o putem face singuri și atunci ne bucură intrarea oricărui alt jucător. Istoric, cifrele noastre au crescut atunci când alți playeri mari au intrat în România”, a mai spus fondatorul Trilulilu și Zonga.