Iar lumea nouă vrea să experimenteze, să simtă, să aibă în jur oameni cu care se aseamănă. Lumea nouă se inspiră și pune în aplicare idei, concepte, afaceri cu o rapiditate nemaiîntâlnită. Viteza și dorințele lor depășesesc bariera banilor pentru ca publicul lor țintă să aibă acces imediat la proiectele pe care le lansează. Totodată, noua generație se creează în jurul comunităților.

Acesta este și exemplul the date, un brand de petreceri exclusiviste, lansate de Vlad Mihălăchioiu, alături de doi prieteni, prin 2016. Ei au reușit să transforme o seară între amici la o bere într-unul dintre cele mai de succes evenimente. Dar, mai ales, Vlad a strâns o comunitate de oameni mișto, cu țeluri și preocupări similare, în jurul the date.

”Social/socializare/socializing. Acestea sunt cele 3 cuvinte care te aruncă imediat pe guest list. Aici poți cunoaște oameni interesanți cu care se pot lega business-uri, poți cunoaște ambasadori, poți cunoaște top management din corporații sau te poți întâlni față în față cu bloggerii, vloggerii și oamenii relevanți din publicitate din Capitală”, ne povestește Vlad.

Save the date

Încă de la început și-a dorit ca the date. să fie acele petreceri pe care întreaga comunitate să le aștepte cu sufletul la gură în fiecare lună. Zis și făcut, dar planul inițial nu s-a potrivit chiar atât de bine cu realitatea.

”La momentul respectiv eram atât de sigur pe mine încât voiam să organizez o petrecere în fiecare lună a anului, pe data de 14. Prima lună a fost simplu, dar a doua, ghici ce? 14 a picat marți și chestia asta nu merge. A ramas ideea de the date. Is the date. When you have the date”, spune Vlad.

Cum se face accesul la un party?

Așa că the date. a ajuns să funcționeze ca un venue location itinerant cu o frecvență de 30-45 de zile. Până în acest moment, Vlad și echipa sa au realizat 10 petreceri sub brandul the date., iar 3 dintre ele au strâns la un loc chiar și 1.000 de oameni. ”Accesul se face invite only și funcționează pe principiile unui club exclusivist. Pentru că ne dorim să inovăm și să facem accesul cât mai facil, în momentul în care lansăm o petrecere, comunicăm cu cei interesați dându-le posibilitatea de a accesa o locație parteneră sau un site partener de unde își pot achiziționa foarte ușor brațara de acces”, explică el.

Tematica unei petreceri the date. este sincronizată cu locul unde se desfășoară, dar și cu muzica. De altfel, cele trei elemente funcționează într-o simbioză totală, iar tinerii jonglează cu ușurință între idei și concepte, dar și modul în care le implementează (pentru că este un business, au, totuși, un calendar bine stabilit pentru următorul an ca să construiască parteneriate de durată).

”Scouter-ul nostru vine în fiecare săptămână cu 2-3 locații noi și, în funcție de fiecare, ne apucăm să construim teme. Avem o listă în background în funcție de decorul și materialele pe care le-am acumulat”, precizează Vlad Mihălăchioiu.

Investiția în the date.: bani și timp

Până în acest moment, creșterea brandului the date. a necesitat aproape 100.000 de euro (comunicare, decoruri, digital, promovare), pe lângă foarte mult timp pe care Vlad l-a dedicat acestui proiect, dar și dezvoltării sale ca antreprenor (vorbim aici despre coaching, cursuri – printre altele, a devenit somelier certificat -, excursii dedicate pentru un plus de experiență).

”A fost un an în care am trecut de la agonie la extaz, un an în care am strâns lângă mine oameni care s-au atașat de brand, un an în care am schimbat multe și în care am reușit, într-un final, să ajungem la soluția perfectă”, mai spune el.

De la inginerie la pasiunea pentru ospitalitate

Recunoaște că experiența sa era aproape inexistentă pe zona de entertaiment și ospitalitate (două domenii pe care le acoperă the date.), dar flerul pentru afaceri era acolo. Trebuia doar să-și descopere pasiunea. Este absolvent de Politehnică, specializarea Inginerii în nanostructuri și microtehnologii, dar prin fabrică, ca inginer, acolo unde ar fi ajuns dacă se hotăra să lucreze în acest domeniu, a trecut doar în practică. ”După facultate am început partea de antreprenoriat, timid, cu un business în zona telecom, pe care l-am închis în 2013, schimbând radical domeniul. Am înțeles și realizat că marketing-ul este viitorul și m-am înscris la primul curs de marketing pentru social media din România. Am schimbat direcția și, în scurt timp am devenit unul dintre cei mai buni „global sales manageri” din industria maratoanelor sportive. Am vândut timp de 2 ani de zile un produs nou, inovator, câștigător al marelui premiu de inventică de la Geneva în 14 țări din Europa”, povestește Vlad.

Însă, când a făcut o pasiune pentru zona de HoReCa, a renunțat total la munca în corporație pentru un business pe cont propriu: the date. Încă de la început a ales să fie destul de conservator și să se axeze pe îmbunătățirea continuă a petrecerilor și a experienței participanților. ”Am luat feedback și încet, încet, am perfecționat totul. Am reușit ca la ultima petrecere să primim 0% feedback negativ”, spune el cu mândrie.

Viitorul, legat de experința oferită

Consideră că 2017 este un an critic pentru dezvoltarea the date., fiind cel care va decide și proiectele viitoare. Poate niște caravane prin țară, de exemplu, pentru că sunt căutați constant de oameni din Iași, Timișoara, Târgu Mureș, Satu Mare sau Arad. Momentan, însă, focusul său este pe piața de petreceri din București.

”Îmi doresc ca până la sfârșitul anului să dublăm suma investită până acum pentru a putea consolida poziția noastră în piață. Marea majoritate a banilor se vor duce în zona de inovare se vor duce în locații inaccesibile și se vor duce în calitate. Susțin calitatea pe toate direcțiile și consider că rezistența brandului pe piață se va susține 100% din calitatea experienței pe care the date. o oferă consumatorului”, afirmă Vlad.

Un business profitabil?

Totodată, până la finalul acestui an sunt planificate încă 8 petreceri the date., iar din 2018 se va lansa un nou brand conex, despre care Vlad consideră că va susține ascensiunea lor pe piața de entertainment din Capitală. ”Ne propunem ca până la finalul anului să ne dublăm cifra de afaceri realizată în ultimul an. În momentul de față, după un an de zile de muncă, pot spune că the date. începe să fie un business profitabil”, spune el, în condițiile în care bonul mediu la o petrecere se încadrează între 100 și 120 de lei.

”Dacă până acum lumea mergea într-un club, migrația este către o persoană care reprezintă o experiență. Oamenii se simt atașați de noul brand, de noul concept și în siguranță că își pot exprima opinia și feedback-ul”, concluzionează Vlad.