Cafeneaua M60 a ajuns, în mai puțin de un an, să fie numită de Revista Forbes România cea mai cool cafenea din București. Succesul cafenelei se bazează pe acești 3 piloni pe care a fost construită afacerea: o echipă pasionată, design de foarte bună calitate și produse artizanale locale.

BT_m60_20160109_0608

Răzvan, co-fondator M60, ne-a răspuns la câteva întrebări despre ce înseamnă cheltuielile cu banca în primul an de activitate a unei firme și despre cum a început colaborarea cu Banca Transilvania. Pozele folosite pentru promovarea produsului BT destinat start-up-urilor, Contul Primul An Gratuit, au fost făcute în cafeneaua M60 și îl au ca protagonist pe Răzvan.

BT a susținut încă de la început firmele și antreprenorii români, iar prin produsul Contul Primul An Gratuit susține afacerile noi și oferă gratuitate timp de un an la principalele operațiuni bancare pe care un startup le poate avea cu banca.

Ce sfaturi le-ai da antreprenorilor aflați la început de drum?

Pentru un antreprenor e important să își croiască propriul drum, deci cred că e vital să petreacă mai puțin timp ascultând sfaturi și mai mult timp luând deciziile în care ei au încredere. Cred că antreprenoriatul e de fapt despre managementul complextitatiilor și schimbărilor permanente astfel încât degeaba ai tu toate planurile făcute dacă nu știi cum să te adaptezi la situații la care nici nu te aștepți.

Ce părere ai despre produsul Contul Primul An Gratuit de la BT?  Cum crezi că îi ajută pe antreprenori un astfel de produs?

Mereu primii ani sunt despre managementul costurilor și despre a ține sub control orice extra chetuiala. De operațiunile bancare nu ai cum să scapi, deci faptul că în primul an nu ai costuri nu poate fi decât super bine. Mai mult, îți dă șansa să vezi că secretul Băncii Transilvania e faptul că a găsit un echilibru foarte bun între o echipă motivată și produse relevante pentru antreprenorii de talie și medie.

Ce cheltuieli ai cu banca în primul an de activitate?

Contează foarte mult să știi ce servicii să ceri și să înțelegi ce costuri există la fiecare serviciu pe care-l ceri. Noi, de exemplu, folosim foarte mult POS-urile având multe tranzacții cu cardul, dar am mers și am agreat cu oamenii de la BT un pachet de servicii care ni se potrivește și cu care suntem foarte mulțumiți în principal datorită costurilor.   

Cum s-a născut asocierea între tine și BT?

Nu o să uit niciodată cum am trimis un email prin site-ul BT, neavând nici o așteptare. Rezultatul a fost un răspuns super prompt și profi, ceea ce a însemnat începutul unei colaborări foarte valoroase pentru noi. Am început cu un mic credit, o linie de credit și de acolo pe măsură ce am crescut am vrut să lucrez în continuare cu cei care au avut încredere în mine când business-ul a fost mai mic. Eu mereu vorbesc cu încredere despre produsele și serviciile care mi-au plăcut, iar în cazul meu, colegii de la BT au fost mereu foarte proactivi și au găsit mereu soluții la mai toate problemele indicate.