Deși rata de penetrare a smartphone-urilor este mai mică în România față de regiune, românii petrec cel mai mult timp conectați pe telefonul mobil. Potrivit datelor Google, 46% din români folosesc smartphone-ul, spre deosebire de 50% în Ungaria sau 59% în Polonia. Cu toate acestea trendul este ascendent, iar creșterea anuală este de două cifre. Cu toate acestea, românii petrec cel mai mult pe telefon - o oră și 20 de minute pe zi.

În schimb, în rândul tinerilor lucrurile stau diferit. 74% din tinerii sub 34 de ani dețin un smartphone. Dintre cei care au un telefon inteligent, 43% din români și-l verifică în orice moment al zilei. De asemenea, mai mult de jumătate și-l țin în buzunar, iar 42% la îndemână, adică pe birou.

Citește suplimentar: Aplicațiile ar putea să nu fie soluția. Browserul mobil, în schimb...

O statistică interesantă pentru cei care vor să creeze aplicații care să aibă un public local e cea a conexiunii de pe care intră românii. Doar 8% apelează doar la WiFi gratuit, aceștia fiind cei care nu pot fi descriși ca mobili, pentru că până la urmă se conectează doar din puncte de acces fix. În schimb ,79% din utilizatori folosesc atât WiFi, cât și internetul mobil.

De pe telefonul mboil, clienții caută opinii și recenzii, în proporție de 33% și compară prețuri, în proporție de 29%. De asemenea, la cumpărături românii au nevoi foarte mari de localizare - 17% caută indicații de localizare, iar 17% caută informații despre produse din magazin.

Despre comerțul pe mobil

Pentru români, nu mai contează dacă produsele sunt pe mobile sau pe desktop, pentru că mediul nu mai este atât de important ca înainte. După cum spun specialiștii, se vorbește despre mobile astăzi așa cum se vorbea despre online acum ceva vreme.

La întâlnirea de la sediul Google România, pe lângă cifrele prezentate în studiu au participat și Robert Berza, marketin director de la eMAG și Anca Ștefan, digital and consumer manager la L’Oreal România. Cei doi au vorbit despre experiențe mobile ale brandului lor.

Potrivit lui Robert Berza, 44% din cei care caută pe internet informații despre produse IT în România ajung și pe eMAG, ceea ce înseamnă că magazinul e mai mult decât un shop, ci un adevărat motor de căutare și de opinii.

De curând, eMAG și-a updatat aplicația pentru a permite salvarea cardului bancar, pentru ca plățile să poate fi făcute cu un swipe, aproape ca la Uber. Deși nu au promovat acest feature foarte mult, din momentul lansării de acum trei săptămâni, unul din zece cumpărători și-au salvat cardul în aplicație. De asemenea, 45% din trafic a venit din zona de mobile în luna septembrie, iar la finalul anului fiscal eMAG, care se încheie pe 31 martie, mobile-ul va depăși desktop-ul în căutările oamenilor.

Un amănunt interesant e și numărul de pași și pagini pe care-i fac clienții - 7-8 pagini sunt accesate de pe desktop, în timp ce pe mobile clienții sunt mult mai relaxați și accesează aproape 20 de pagini pentru a se informa sau a vedea mai multe produse. În plus, contează foarte mult și numărul de review-uri pe care le primește un produs. O comunitate solidă în spatele unui shop online crește conversiile. Astfel, cel mai popular produs printre review-eri este un router WiFi.

Anca Ștefan, digital and consumer manager la L’Oreal România a vorbit despre importanța video-urilor și marketing-ului pe diverse canale. Astfel, în domeniul fashion și beauty e foarte important tutorialul care să fie integrat oricărui produs. În plus, pe YouTube se practica adnotările care trimit către produse ce pot fi cumpărate.

Un amănunt cu adevărat interesant au fost datele despre aplicația pe care au lansat-o. Makeup Genius e un produs care se folosește de inteligența artificială și în care poți vedea cum se potrivește machiajul ca într-o oglindă virtuală. În România au existat 50.000 de download-uri din mai și 300.000 de look-uri încercate, ceea ce arată tendința publicului de a fi mobile.