Adonis Software e o companie de development cu experiență pe piață. Lucrează de multe ori pentru clienți externi, cărora le construiesc aplicațiile, dar au lansat de-a lungul timpului și produse proprii. De exemplu, au avut în anii precedenți jocuri de Android populare, iar acum au lansat Naiss. Acesta e o aplicație prin care poți să închiriezi apartamente pe termen mediu. Dacă mergi cu afaceri în România sau în altă țară, ai nevoie de un loc unde să stai poate doar 2-3 luni. Oferta de pe piață nu e atât de largă, pentru că proprietarii uneori vor să închirieze pe termen lung, ori în regim hotelier.

Ancu Radu, cofondator al Adonis Software, spune că Naiss e și practic un test de piață, pentru că nu există date concludente despre modul în care se închiriază apartamente pe termen scurt sau mediu în România. Momentan ei se uită doar la piața din România pentru a testa modul în care e primită aplicația de clienți.

Cum a apărut ideea Naiss

Aplicația prin care poți să închiriezi pe termen scurt a apărut în mintea lui Ancu Radu și a echipei de la Adonis Software pe parcurs, din experiențe personale.

„Am plecat în Statele Unite în scop de business pentru 3 luni. Cu tot cu discount-ul AirBnB am plătit mult. M-ar fi ajutat o soluție de închiriat cu luna la un preț mai avantajos. La ceva timp un prieten venea în România pentru câteva luni și s-a lovit de aceeași problemă. O altă problemă a fost când o prietenă s-a despărțit de partenerul cu care împărțea locuința. Avea planuri să plece din țară și îi trebuia ceva pe termen mediu”, spune Ancu Radu, cofondator al Adonis Software, cei care au creat Naiss.

De ce e nevoie de o soluție de închiriere pe termen mediu

Sunt țări în care modelul de mid-term renting, adică închiriere cu luna, funcționează foarte bine. Cu toate acestea, în România încă sistemul nu e foarte bine ancorat.

„Noi considerăm că e o nevoie reală neîndeplinită pe piață„, spune Ancu Radu.

El spune că se uită la mai multe categorii de proprietari. „Pe de o parte sunt cei care închiriau cu anul, dar nu ar spune nu unui câștig cu 25-40% mai mare cu minimul efort al curățeniei de 3-4 ori pe an și câteva utilități în plus. Pe de altă parte sunt cei care închiriau în regim hotelier, dar s-au săturat de efortul logistic de a gestiona noi oaspeți la fiecare câteva zile”, spune Ancu.

Cine sunt cei care ar închiria pe termen mediu?

Din punctul de vedere al fondatorului Naiss, sunt mai multe categorii de persoane care ar dori să închirieze pe termen mediu.

„Sunt oamenii de business sau expații care vin să lucreze la sediul din România și o fac pentru câteva luni. Sau vin la client, furnizor și fac consultanță câteva luni”, explică Ancu.

De asemenea, produsul lor se adresează și turismului nomad, în care oameni vor să experimenteze viața ca un localnic. „Sunt din ce în ce mai mulți călători care locuiesc cinci luni la Roma, patru la București, trei în Berlin”, explică Ancu Radu.

În plus, ar mai fi studenții care nu vor să plătească 12 luni de chirie pentru 7-8 luni cât locuiesc în București, dar și oamenii care vin din provincie și vor să vadă dacă li se potrivește orașul.

Dezvoltare în plină pandemie

Ideea pentru Naiss a venit înainte să apară pandemia de coronavirus, așa că cei de la Adonis s-au gândit mult dacă să o lanseze acum.

„Ne-am gândit serios dacă e un moment bun, pentru că piața imobiliară a încetinit acum, dar fiind un marketplace a trebuti să ținem cont că avem două probleme de rezolvat, nu una. Am văzut o oportunitate în achiziția de proprietari, pentru că aceștia închiriază mai puțin în condițiile curente de piață și sunt mai deschiși să încerce mai multe variante”, explică Ancu.

În momentul de față sunt la început, abia au adăugat șapte locuințe din București, dar vor să adauge locuințe de calitate pentru ca proprietarii și clienții ulteriori să fie pe aceeași lungime de undă.

În clipa de față monetizarea nu e un lucru pe care se concentrează, ci vor să cunoască mai bine nevoile proprietarilor și ale clienților.

Iar toate aceste lucruri se fac în același timp cu creșterea unei firme de dezvoltare de aplicații și site-uri pentru alții. „Aplicațiile iOS și Android realizate prin Adonis Software ne ajută să interacționăm cu multe industrii și să identificăm oportunități pe care le putem traduce ulterior în produse care să acopere noi nevoi din piață”, explică Ancu un avantaj al unei firme hibride de IT.

„De-a lungul celor 9 ani de existență, produsele proprii au crescut ca grad de succes pe măsură ce ne-am maturizat, de la Urban Hero, premiat la Ericsson Application Awards, la platforma livrări City Chef (Foodify), pe care am vândut-o, până la Watercolors, joc puzzle cu 2 milioane de descărcări în toată lumea”, încheie Ancu.