Comisia a anunțat astăzi lansarea ediției 2020 a competiției inovatorilor sociali din Europa și se concentrează pe „Reimagine fashion”, adică modul în care afacerile schimbă comportamentele în modă, prin opțiuni sustenabile.

Înscrie-te aici în competiție.

Ediția de anul acesta caută proiecte early stage care schimbă modul în care producem, cumpărăm, folosim sau reciclăm hainele și care încurajează o schimbare sustenabilă în comportamentul consumatorilor.

Citește și - Startup-ul care îți duce hainele la spălat ca și cum ai folosi Uber.

Competiția e deschisă participanților din toate statele membre ale Uniunii Europene și deadline-ul pentru aplicații este pe 4 martie. Un juriu va selecta trei idei câștigătoare în noiembrie, iar fiecare va primi un premiu de 50.000 de euro.

Scopul competiției este să îmbunătățească impactul modei asupra mediului și asupra societății. Cetățenii din Uniunea Europeană cumpără în fiecare an 12 kilograme de haine, ceea ce duce la 195 de milioane de tone de CO2 în atmosferă. De asemenea, pentru nevoile europenilor sunt folosite 46 de miliarde de metri cubi de apă. Practic, industria modei contribuie la 2-10% din impactul asupra mediului la nivelul Uniunii Europene. 30% din hainele cumpărate de europeni nu sunt folosite nici măcar un an. Odată ce sunt uitate, mai mult de jumătate din haine nu sunt reciclate.

Citește despre - Startup-ul care vinde hainele folosite de tine - Remix Shop.

Citește și despre - Garderoba Infinită, proiectul unde poți să-ți vinzi hainele de care nu mai ai chef.

Soluțiile prezentate în cadrul competiției ar trebui să fie scalabile la nivel local, național sau european. Competiția e deschisă antreprenorilor, inovatorilor sociali, studenților, designerilor și makerilor.