Chiar dacă bugetele nu sunt generoase la început de drum pentru un antreprenor, trebuie să-ți rezervi o sumă importantă pentru marketing online și pentru promovare pe toate canalele. E important pentru ca business-ul tău să aibă tracțiune.

Acest articol face parte dintr-o serie dedicată celor mai importante procese dintr-o afacere și pașii pe care trebuie să-i faci. Găsești prima parte, a doua, a treia și a patra pe site-ul nostru.

Creează un blog pe site și postează conținut regulat

Dacă ai doar un site și nu faci nimic cu el, atunci nu îți este de mare ajutor. Dacă vrei ca afacerea ta să fie ușor de găsit pe Google și să fii considerat un expert, populează blogul cu articole utile din aria ta de activitate. Dacă nu știi să scrii bine pe blog, angajează pe cineva care să creeze conținutul. Nu e foarte scump și va fi o investiție pe termen lung. Postează regulat, măcar o dată pe săptămână.

Folosește grupurile de pe Facebook și LinkedIn

Utilizează grupuri țintă de pe Facebook sau LinkedIn. Nu posta anunțuri publicitare, pentru că acestea nu vor fi apreciate, ci mai degrabă spune acolo ce poți face tu, află răspunsuri la întrebările tale și oferă să ajuți, dacă ai expertiză într-un anumit domeniu. Folosește grupuri precum Grupul Antreprenorilor din România, Tax Advisors sau Romanian Startups. Pe LinkedIn postează regulat și fă-ți un profil curat.

Folosește Facebook Ads și targetare

Dacă vrei să ajungi să te promovezi, folosește reclamele de pe Google și cele de pe Facebook. Google Ads au un rezultat imediat, dar pe Facebook trebuie să descoperi mixul potrivit pentru a ajunge la audiența dorită. Stabilește-ți în primul rând obiectivele pentru care vrei să faci campania, setează-ți un interval de timp și cere ajutor. Înainte de toate, joacă-te cu toate uneltele de targetare a audienței din Facebook Business Manager.

Creează tutoriale pe YouTube

Dacă ești într-un domeniu care îți permite acest lucru, creează-ți tutoriale pentru ceea ce faci ca să ajuți comunitatea. Poate fi o modalitate ușoară de a ajunge la noi comunități. Am văzut destule exemple de tineri talentați care fac tutoriale sau cursuri online pe internet și care au crescut cu ajutorul acestora. Iată un asemenea exemplu din România pe care l-am observat în ultima vreme.

Folosește AMP sau Instant Articles

Dacă vrei să te indexezi bine cu site-ul tău pe internet, folosește Facebook Instant Articles sau Accelerated Mobile Pages de la Google. Aceste două instrumente îți permit să creezi versiuni ale site-ului care se încarcă foarte rapid și care sunt avantajate de motoarele de căutare și de rețeaua socială. Cele două pot fi implementate cu ajutorul unui programator.

Networking offline și online

După cum spuneam mai sus, participă la discuțiile dintre antreprenori aspiranți pe grupurile de Facebook și LinkedIn. De asemenea, participă și la evenimente locale, offline. Înscrie-te în comunități de antreprenori precum BT Club.

---

Acest articol face parte dintr-o serie de materiale despre cum reușești să crești o afacere la început de drum, susținute de către Banca Transilvania.

Photo by Edho Pratama on Unsplash