„Mergem mai departe” este noua noastră secțiune de pe start-up.ro în care vom discuta cu afacerile din România despre modul în care au fost afectate de coronavirus, cum li s-a schimbat afacerea, ce măsuri au luat, care sunt planurile lor și cum se reinventează. În acest proiect suntem susținuți de Banca Transilvania, partener al afacerilor din România, de la cele mai mici la cele mai mari, pentru a transmite mai departe soluțiile pentru mediul de afaceri.


”Provocarea noastră majoră este să putem continua livrarea proiectelor, ceea ce înseamnă să avem suficienți oameni. Deocamdată, nu avem probleme cu clienții și previziunea pe termen mediu spre lung, chiar și post-criză, este că proiectele vor continua și vor crește”, ne-a spus Daniel Ilinca, CEO și acționarul majoritar al Softbinator Technologies

Prioritățile de creștere în perioada următoare erau setate deja în zona de transformare digitală, ”ceea ce pare să fie calul câștigător, dacă putem zice așa”.

”Mai ales în condițiile curente, credem că este foarte important ca o mare parte din interacțiuni (cu utilizatori, clienți, parteneri, autorități), dar și multe procese – atât în zona privată, cât și în zona administrațiilor publice - să fie posibilă în mediul electronic. Mai ales în cazul autorităților, e important să existe acces la informații și date pe baza cărora să poată fi luate decizii strategice și de politici publice, în cunoștință de cauză”, adaugă Daniel.

Din punctul său de vedere, o bună parte din deciziile operaționale, inclusiv în companiile private, se vor lua ținând cont de impactul asupra continuității businessului, iar digitalizarea va avea un rol foarte important.

”În același timp, va fi o provocare și oportunitate foarte mare pentru companiile de tehnologie și va fi foarte important să avem oameni pe care să ne putem baza”, menționează el.

Un punct de sprijin

Potrivit lui Daniel, Softbinator avea un plan de business continuity, însă acesta viza în primul rând situații de security / cybersecurity, o componentă importantă pentru business-ul companiei.

”Ne-am adaptat la situația curentă, probabil mai repede decât alte industrii, prin specificul activității, în primul rând pentru protecția colegilor noștri. În același timp, suntem în situația fericită în care industria noastră poate fi punctul de sprijin, sau chiar de dezvoltare pe termen mediu și lung: în primul rând pentru funcționarea și apoi pentru digitalizarea unor procese sau proiecte. Softbinator Technologies este pregătită să susțină aceste eforturi”, spune CEO-ul Softbinator.

Așa cum menționam, încă dinainte de perioada de lockdown cauzată de pandemia de coronavirus, Softbinator avea în plan să angajaze încă 40 de programatori până la finalul acestui an.

Însă, cum și dinainte de această criză companiile de tehnologie aveau dificultăți în a angaja toți specialiștii de care au nevoie, Daniel consideră că este posibil ca presiunea pe zona de digitalizare să se rostogolească asupra companiilor de tehnologie, iar nevoia de a angaja mai mulți oameni să fie din ce în ce mai mare.

”Este o discuție pornită în industria noastră de ceva vreme, probabil că metodele prin care putem crește numărul de angajați în tehnologie se vor diversifică și sperăm că vor avea succes mai mare că până acum”, explică el.

Proiecte în lucru

În ceea ce privește proiectele pe care echipa Softbinator Technologies le are în lucru, o parte sunt pentru câțiva clienți internaționali din zonele de fintech (digital transformation și soluții bancare), health și edutech, în special în partea de education gaming.

”Proiectele continuă în acest moment ca și înainte, sunt clienți solizi și pentru care businessul va continua pe termen mediu. Rămâne de văzut în ce fel operațiunile lor și respectiv proiectele pe care le derulăm pentru ei se vor modifica pe termen mediu și lung, ca răspuns post-criză”, menționează Daniel.

În ceea ce privește deciziile de business pe care compania le-a luat la începutul pandemiei de coronavirus, Daniel precizează faptul că au fost prudenți și au decis rapid ca echipa să lucreze de acasă.

”Suntem o companie de tehnologie, în creștere, aveam deja un sistem care permitea unui procent dintre colegi să lucreze la distanță. Asta ne-a ajutat să putem scala procedura și instrumentele de lucru rapid, astfel încât să putem extinde lucrul de acasă pentru toți colegii”, spune el.

CEO-ul Softbinator precizează faptul că livrările pe proiecte pot continua în condiții foarte aproape de normal chiar dacă echipa lucrează remote, și, în plus, au avut grijă să comunice permanent cu clienții astfel încât să nu existe preocupări din partea lor din acest punct de vedere.

”Pe de altă parte, vorbim despre un fenomen global și fără precendent – deocamdată nu avem exemple pe care să modelăm răspunsul la criză. Nu știm în ce fel impactul asupra altor zone / industrii sau asupra clienților noștri ne va afecta direct în business și în ce măsură”, ține să adauge Daniel Ilinca.

Chiar dacă nu au planificat să atragă investiții în următoarea perioadă, managerul Softbinator spune că acordă o atenție deosebită bugetului propriu de investiții, deoarece sunt implicați în câteva proiecte tip startup pe care vor continuă să le sustină. În plus, și-au propus să se concentreze și pe câteva inițiative interne.

”Cred că este important să ne uităm care sunt sectoarele cele mai afectate, iar măsurile să se concentreze asupra susținerii businessurilor și angajaților din aceste domenii. E important atât pentru păstrarea veniturilor în condiții de criză, dar și pentru că firmele să se asigure că vor putea conta pe angajații lor pentru redresare, ulterior”, concluzionează Daniel.