„Mergem mai departe” este noua noastră secțiune de pe start-up.ro în care vom discuta cu afacerile din România despre modul în care au fost afectate de coronavirus, cum li s-a schimbat afacerea, ce măsuri au luat, care sunt planurile lor și cum se reinventează. În acest proiect suntem susținuți de Banca Transilvania, partener al afacerilor din România, de la cele mai mici la cele mai mari, pentru a transmite mai departe soluțiile pentru mediul de afaceri.


Mike Tyson spunea că oricine are un plan până primește un pumn în față. Pentru o astfel de situație destul de greu de anticipat, nu aveam un plan propriu-zis”, ne-au spus Ioan Iacob și Radu Constantinescu, cofondatorii Qualitance, precizând că încearcă să nu se abată de la ceea ce și-au propus din punct de vedere al dezvoltării business-ului, rămânând, totodată, atenți și la nevoile clienților cărora le oferă tot sprijinul în aceste momente.

Astfel, în primul trimestru, cei doi antreprenori au avut în vedere prioritizarea investițiilor pe zona de dezvoltare a structurii actuale, pentru a putea ca în perioada următoare să se poată concentra pe cel puțin trei obiective importante din strategia de dezvoltare accelerată, și anume creșterea competențelor echipei, dezvoltarea continuă a propriilor platforme de tehnologie și extinderea portofoliului de clienți cu proiecte noi, în special din zona financiară.

”Cel mai probabil, consolidarea prezenței globale prin noi entități sau achiziții va trece în plan secundar, revenind în focus în a doua jumătate a anului”, afirmă Ioan și Radu.

Potrivit celor doi fondatori Qualitance, proiectele de digitalizare pe care le aveau în derulare la începutul perioadei continuă în același ritm. ”Desigur, lipsesc interacțiunile față în față cu echipa și clienții, însă am suplinit această absență dinamizând colaborarea digitală pe toate canalele posibile”, spun ei.

Nu este prima dată când echipa lucrează remote având în vedere extinderea business-ului Qualitance, cu birouri atât în Australia cât și în Statele Unite sau în alte țări europene.

Investitorii vor dori business-uri ce rezolvă probleme reale

”Ne-am mobilizat rapid și am transferat procesele de lucru și interacțiunile în mediul online. Am intensificat comunicarea internă și am oferit echipei tot suportul necesar pentru a se putea adapta la noul stil de lucru. Din fericire, majoritatea oamenilor din echipă sunt obișnuiți să lucreze remote, așadar, saltul nu a fost mare”, declară cei doi fondatori ai companiei.

În plus, un alt avantaj pentru români, care ajută la păstrarea planului de afaceri în parametri normali și în această perioadă, este faptul că activează pe segmentul de tehnologie și transformare digitală, elemente devenite prioritare acum. De altfel, din punctul lor de vedere, nevoia de transformare digitală devine pregnantă mai ales acum, atât în sectorul privat, cât și în spațiul public. Iar firmele care vor realiza transformarea digitală, mai ales în România, vor atrage și investorii de acum înainte.

”În perioada aceasta, investitorii vor fi mai curând interesati de business-uri ce rezolvă probleme reale, care au o experiență dovedită și un model de creștere demonstrat. Credem că se va diminua fascinația pentru companii care oferă produse/servicii “nice to have”. Ne întoarcem la ce reprezintă un “must-have”, iar transformarea digitală în România deja nu mai este o fantezie, a devenit o necesitate reală”, consideră Ioan și Radu, care consideră că guvernul ar trebui să vină în ajutorul companiilor cu măsuri care să-i motiveze pe oameni să găsească soluții pentru a duce afacerile mai departe.

”Anumite măsuri ar putea să depresurizeze companiile într-un mod sănătos. Ne referim, în special, la stimulentele fiscale pentru taxe, inclusiv cele salariale, la discount-uri pentru cei care plătesc taxele la timp, la eșalonarea pe o perioadă mai lungă a plății contribuțiilor acolo unde există dificultăți în plata taxelor la zi, reduceri la plata impozitului pe profit pe anul 2019, subvenția chiriilor - nu doar amânarea plăților. Chiar dacă este imediată, soluția șomajului tehnic mai curând descurajează. De exemplu, pentru anumite afaceri, munca flexibilă ar fi o alternativă mai sănătoasă decât șomajul tehnic”, afirmă Ioan Iacob și Radu Constantinescu.

Campanie pentru Institutul de Ocrotire a Mamei și Copilului

În ceea ce privește inițiativele prin care compania susține lupta împotriva efectelor coronavirus, Qualitance conduce și coordonează eforturile unui grup din care fac parte atât companii comerciale, cât și echipe de voluntariat din societatea civilă pentru a optimiza eforturile autorităților. ”Pe baza know-how-ului acumulat de noi, plecând de la cele mai bune practici recomandate de Harvard și University of California, San Francisco (UCSF) și implementate de către grupurile de task force din Germania, Coreea de Sud și Statele Unite, am oferit autorităților platforme și inițiative digitale care să eficientizeze gestionarea situației și a efectelor create de pandemie. De asemenea, am coordonat o campanie de fundraising pentru resurse și dispozitive medicale în sprijinul Institutului de Ocrotire a Mamei și Copilului”, povestesc cei doi fondatori.

Qualitance este o companie internațională de tehnologie și inovație care creează produse și business-uri digitale pentru organizații globale și startup-uri. Qualitance folosește experience design, rapid prototyping și tehnologii emergente precum AI și Machine Learning pentru a crea produse și servicii digitale inovatoare și pentru a ajuta organizații mari să facă pasul către economia digitală hiper scalabilă a secolului 21.

Compania a fost înființată în 2007 de către Ioan Iacob și Radu Constantinescu și are aproximativ 200 de angajați în birourile din București, San Francisco, New York, Londra și Sydney. Printre clienții Qualitance se numără brand-uri precum Ford, Virgin, IKEA, Deutsche Telekom, Johnson & Johnson sau News Corp.