Lectură de 3 min

Mergem mai departe | Strategia de dezvoltare drop&go: aplicație îmbunătățită și parteneriate cu spălătorii

Abonează-te pe  
drop&go, prima aplicație de spălătorie din România, prin intermediul căreia utilizatorii pot să comande trimiterea și ridicarea hainelor pentru spălat, se lansa la finalul anului trecut. Pe luna februarie erau pe primul loc la descărcări în Google Play, însă până la începutul lunii mai au luat o pauză. Nu și-au schimbat planurile, ci din contră,  au lucrat și mai mult la partea de strategie.
Mergem mai departe | Cu hainele pe umerașe: cum crește o aplicație de spălătorie

”La drop&go se lucrează și se lucrează mult, mai ales în zona de dezvoltare calitativă și strategie. Vedem în linii mari aceleași categorii de provocări din trecut, doar că aceste provocări vin cu putere și viteză accelerată”, ne-a dezvăluit Cristian Toanchină, cofondator drop&go.

drop&go a pornit cu o investiție inițială de 300.000 de euro și este un produs care face legătura între clienții interesați, livratori și spălătorii. Compania integrează pe platformă profesioniști din domeniu, spălătorii și curățătorii cu servicii de calitate, pentru a asigura pentru utilizatorii finali cele mai bune condiții de operare.

Aplicația drop&go se adresează în mod special persoanelor cu un stil de viață activ, care preferă să dedice timp altor activități decât cele de rutină, cum este spălatul rufelor. Iar acest model de business s-a dovedit a fi pe placul clienților. Astfel, în trei luni de la lansare aplicația drop&go a fost descărcată de 12.000 de persoane.

Aplicație mai bună pentru creșterea conversiilor

În cele trei luni de zile am văzut mulți clienți foarte plăcut surprinși de ceea ce facem, am văzut clienți care ne-au acordat încredere nesperat de mare și au făcut prima lor comandă cu o valoare de 3, 4 sau 5 ori mai mare decât valoarea bonului mediu din industrie. Mulți clienți care au revenit cu următoarea comandă. Le mulțumim, contează mult aprecierea lor”, spune Cristian, menționând faptul că după aceste luni au deja primele cifre care le permit să facă niște calcule în ceea ce privește rata de conversie și să înțeleagă unde trebuie să optimizeze.

Au folosit perioada în care serviciul a fost suspendat pentru a lucra la îmbunătățirea aplicației din punct de vedere user experience și implicit, îmbunătățirea conversiilor. ”Vrem să surprindem plăcut cu o interfață mai intuitivă, mai prietenoasă și mai rapidă”, spune Cristian cu încredere.

În plus, au aplicat ca expozanți la TexCare, cel mai mare târg de profil din industrie, care se organizează o dată la patru ani la Frankfurt, iar acum așteaptă răspunsul organizatorilor.

Însă până la plecarea în Frankfurt, mai au de lucru aici.

Parteneriate pentru dezvoltare

De exemplu, au în plan două linii de parteneriat: unul pe care l-au avut în vedere încă de la început, iar cel de al doilea contextual, urmare a cerințelor mărite de eficientizare.

”În perioada aceasta am primit multe semnale și cereri de la spălătorii din București și din țară, care înțeleg nevoia tot mai mare de extindere în online cu servicii mai aproape de nevoile consumatorilor. În plus, au înțeles foarte repede oportunitatea lor de a-și crește numărul de clienți noi care implică imediat volume mai mari de lucru, respectiv reducerea implicită a costurilor prezente de producție pe unitatea procesată. Demersul lor ne obligă să accelerăm mult pachetul nostru de francizare, pachet pe care gândisem să îl avem disponibil inițial pentru începutul anului viitor”, afirmă Cristian.

Cofondatorul drop&go precizează faptul că vor încerca în perioada următoare să intensifice discuțiile cu spălătoriile care i-au contactat, dar și să identifice, la rândul lor, viitori posibili parteneri în București și orașele mari din țară.

Al doilea tip de parteneriat pe care echipa drop&go îl ia în considerare este bazat pe solicitările pe care le-au avut de a susține activități de livrare și din partea unor companii cu obiect de activitate total diferit de al lor, dar care fie nu aveau un sistem propriu de livrări, fie pentru care costurile de livrare percepute în prezent sunt absolut inaccesibile.

”Evaluăm în prezent un mecanism prin care am putea să înființăm un club de companii cu un anume tip de profil sau cerințe, să organizăm activitatea necesară de expediții, urmând să împărțim costurile transparent, direct proporțional cu volumele fiecăruia. Beneficiile tuturor companiilor implicate ar trebui să fie legate de creșterea bazinului potențial de clienți pe de o parte și reducerea masivă a costurilor de expediție, pe de altă parte”, mai spune Cristian.

Însă, fondatorii drop&go vor continua să aducă beneficii sporite și pentru clienți, pentru a-i fideliza.

”În zilele următoare, consecvenți cu promisiunea de a acorda 50 lei credit la încărcarea aplicației, repunem creditul celor care nu au beneficiat de acest avantaj, valabil 60 de zile de la repornirea serviciului. Pentru viitorul apropiat avem în vedere un program puternic de fidelizare pentru clienți și promoții lunare consistente”, concluzionează cofondatorul drop&go.

Site-ul drop&go poate fi accesat aici. Aplicația este disponibilă atât pentru telefoanele cu Android, cât și cele cu iOS.

Pe aceeasi tema: