„Mergem mai departe” este noua noastră secțiune de pe start-up.ro în care vom discuta cu afacerile din România despre modul în care au fost afectate de coronavirus, cum li s-a schimbat afacerea, ce măsuri au luat, care sunt planurile lor și cum se reinventează. În acest proiect suntem susținuți de Banca Transilvania, partener al afacerilor din România, de la cele mai mici la cele mai mari, pentru a transmite mai departe soluțiile pentru mediul de afaceri.


”Cea mai importantă decizie a fost aceea de a rămâne deschiși pentru urgențe și de a face investiții suplimentare în echipamente de protecție pentru aceasta. Am înțeles responsabilitatea pe care o avem față de locuitorii din cele 6 orașe în care suntem prezenți. Întotdeauna, misiunea noastră a fost de a fi alături de pacienți și de a le oferi sănătate reală și o experiență excepțională, iar angajamentul nostru rămâne puternic în timpul pandemiei. Ne-am gândit și la impactul transferului urgențelor dentare către unitățile de primiri-urgențe în aceste momente, este o presiune la care nu am vrut să fim simpli spectatori”, ne-a spus Ionuț Leahu, precizând că are, în aceeași măsură, responsabilitate și față de echipa sa.

De aceea, și-a asumat pierderi considerabile în această perioadă pentru a putea păstra locurile de muncă.

”Avem 120 de oameni în șomaj tehnic. Lucrăm cu o echipă redusă de 65 de oameni care asigură urgențele. Avem acasă echipe pregătite să preia responsabilități, dacă apar disfuncționalități”, adaugă el.

Totodată, pentru a se asigura că are bani în firmă, a discutat cu băncile pentru a obține perioade de grație la creditele pe care le are în derulare pentru dezvoltarea rețelei de cabinete.

”Obiectivul este de a avea suficient capital pentru a susține cheltuielile fixe timp de 2 luni”, menționează medicul Ionuț Leahu, mai ales că prioritatea sa a fost de a păstra locurile de muncă, chiar dacă încasările scad cu 95% în perioada în care clinicile au activitatea suspendată, cu excepția urgențelor (în decurs de numai 2 săptămâni au oferit consiliere pentru 1.600 de persoane, iar 400 de pacienți au primit tratamente de urgență).

”Soluția pe care o folosim este cea a șomajului tehnic - achităm 75% din salariile oamenilor, iar ei pot sta acasă în siguranță. Pentru cei care sunt activi, am implementat protocoale riguroase de siguranță și ne-am asigurat că au cele mai bune echipamente de protecție”, mai spune Ionuț.

De altfel, medicul stomatolog este de părere că acest virus va rămâne și după ce trece perioada de criză. Astfel, din punctul său de vedere, măsurile excepționale de protecție a sănătății vor deveni standard, în industria în care activează, și nu numai.

”Noi aveam implementate majoritatea măsurilor dinaintea acestei crize. În stomatologie, interacționăm foarte mult cu pacientul, iar protocoalele stricte de protecție și de control al infecțiilor reprezintă o normalitate în activitatea noastră de zi cu zi în care ne confruntăm cu multe virusuri și bacterii. Viziunea aceasta pe care am avut-o încă de la inceput, de acum 10 ani, ne-a ajutat acum”, afirmă Ionuț Leahu.

Deja a început să se gândească la următorii pași pe care îi va face post-criză. Pentru început, consideră că alături de medicii din rețea va trebui să lucreze peste programul obișnuit deoarece deja există o listă de așteptare pentru pacienții care au nevoie de tratamente stomatologice.

În plus, având în vedere faptul că la începutul crizei coronavirus business-ul se afla în plin proces de dezvoltare, nu oprește planurile pentru noi deschideri de clinici, chiar dacă pașii au încetinit. ”Avem în desfășurare activitățile pentru deschiderea clinicilor din Cluj și Iași pentru care ne-am regândit perioada inaugurărilor și am amânat lucrările din șantier. Suntem, în continuare, activi pe digitalizarea proceselor interne și avansăm și cu proiectul din afara țării. Observând testul pandemiei aplicat în stomatologie, avem o certitudine că planul nostru de a extinde rețeaua este direcția corectă. Pentru pacienți, este esențial să existe o instituție solidă care să reziste și să le fie alături în crize potențiale viitoare”, afirmă fondatorul rețelei de clinici stomatologice Dr. Leahu.

Convins că vor fi vremuri grele din punct de vedere economic, și văzând o redresare abia din luna mai a anului viitor, Ionuț Leahu consideră că în cazul sectorului stomatologic, ”cele mai bune măsuri care pot ajuta la redresare pot veni de la Casa Națională de Asigurări de Sănătate: de a mări bugetul alocat medicilor stomatologi astfel încât toți copiii din România să poată avea tratamente gratuite (în prezent, bugetul este infim și se termină în 2-3 zile) și de a deconta partea de prevenție pentru adulți”.

”Contractul cu C.N.A.S. poate să vină la pachet cu un standard mai ridicat al condițiilor pe care trebuie să le îndeplinească o clinică stomatologică pentru a oferi servicii în siguranță”, declară Ionuț Leahu.