Reprezentantul eMAG a prezentat o serie de date din care reiese că, în 2016, în România comerțul electronic reprezenta doar 3,2% din total retail, comparative cu peste 10% în Marea Britanie și 8,5% în Germania.

“Pentru eCommerce, cred că suntem abia la început. Să luăm o zonă care în România este jos în online, dar este sus în afară – zona de fashion. Prețurile în magazine offline în zona de fashion (se formează așa –n.r.) se ia costul, se înmulțește cu trei și rezultă prețul de la raft. În online, este cost plus 20%-30%. Diferența de preț este de la simplu la dublu. Deci, în momentul în care zona de fashion va crește, și va crește prin gamă, prin servicii foarte bune, oamenii vor veni din ce în ce mai mult în zona online. Dacă vă uitați la mall-uri, jumătate din spații sunt magazine de fashion. În acel moment, diferența va fi vizibilă, din ce în ce mai multe vânzări se vor muta în online, presiunea va fi din ce în ce mai mare pe retail. Spun că este abia începutul și vom vedea schimbări masive în ceea ce privește comportamentul oamenilor, dar și în retail-ul tradițional”, a explicat Stanciu, citat de wall-street.ro.

Declarațiile lui Iulian Stanciu au fost făcute la Retail Arena, evenimentul de retail și comerț electronic organizat de wall-street.ro.

În opinia sa, principalul trend în comerțul online este reprezentat de migrarea către mobil care, în 3 ani, va ajunge aproape de 80% din total trafic, atât la eMAG cât și în întreaga piață.

Referitor la activitatea eMAG, Iulian Stanciu a explicat că are în portofoliu, în acest moment, aproape 3 milioane de produse, se așteaptă la peste 50 de milioane de vizite în noiembrie, și la o creștere de 50% a numărului de vizite de la an la an.

“Trendul general a fost ca oamenii să caute informație din ce în ce mai mult la magazinul online, peste motoarele de căutare, iar acest trend crește. L-am văzut și în SUA unde, spre exemplu, 55% din căutările de produs se află pe Amazon, doar 25% pe Google”, a mai spus Stanciu.