GapMinder și Seedcamp vor contribui la dezvoltarea startup-ului care ajută dezvoltatorii de jocuri să facă lucrurile mai rapid și să poată câștiga mai bine de pe urma jocurilor lor.

Startup-ul românesc Machinations vrea să schimbe felul în care se fac jocuri video și propune o soluție de design de jocuri direct din browser, astfel încât atât studiourile mici (indie), dar și cele mari să poată realiza un design de joc mai rapid și mai eficient.

Machinations este format din Mihai Gheza, CEO, Dana Gheza, CMO, Alin Moldovan, CTO, Radu Crăciun, COO, și Vlad Centea, CAO, iar alături de ei se află Joris Dormans, mintea din spatele framework-ului și al tool-ului Machinations.

În 2017 s-au apucat de treabă, iar pe 4 octombrie 2018 au primit o finanțare de 150.000 de euro după ce au absolvit acceleratorul Fit4Start Accelerator, iar în 2019 au fost finanțați de Seedcamp și au câștigat marele premiu de 125.000 de euro din cadrul How to Web 2019.

Românii de la Machinations vor să schimbe industria de gaming și modul în care se lucrează. Softul pe care startup-ul românesc îl propune ar trebui să ajute studiourile să scape de "game design bazat pe instinct, tabele cu mii de rânduri și numeroasele cicluri de iterații".

Citește pe larg povestea Machinations în acest articol scris de Florin Cașotă pe start-up.ro.

Astfel game designul devine mai vizual și mai ușor de prezentat investitorilor. Cu Machinations un studio ar putea să pună la punct partea de game economy, adică felul în care jocul funcționează, motorul intern care nu este vizibil jucătorilor.

"Machinations studiază ceea ce se cheamă «emergence», the butterfly effect, impactul oricărei mici modificari asupra unui întreg ecosistem aparent haotic. Pe lângă asta, UML-ul face ca rezultatul să fie mult mai ușor de prezentat oricărui «stakeholder»".

Pe viitor, cei de la Machinations vor să înlocuiască spreadsheet-urile (sau să treacă cel puțin pe planul doi), să conecteze unealta la date (Game Analytics etc) și motoarele grafice (Unity etc), în așa fel încât parametrii din Machinations să fie corelați direct cu ceea ce se petrece în joc.

"Pasul următor, va fi, natural, acela de a aplica Machine Learning/AI, în așa fel încât robotul să poată face «balancing» automat, lăsând echipei mai mult timp de investit în «game feel» și «polish»", spune antreprenorul.

Lor le place să se gândească la Machinations, în raport cu industria de gaming, ca la high frequency trading (tip de tranzacționare algoritmică) pentru Wall Street. "Profesioniști care iau decizii controlând roboți cu precizie chirurgicală, nu doar pe baza intuiției sau a unor opinii semi-informate”.