Dintr-un mail recent trimis de Elon Musk angajaților săi, al cărui conținut a ajuns și la presa din străinătate, aflăm, pe lângă faptul că antreprenorul plănuiește să crească producția mașinilor Tesla Model 3 (destinat publicului larg) de la 2.000 de unități pe săptămână la 6.000 de unități săptămânal, și câteva principii pe care Musk le folosește pentru a-și motiva angajații ca să atingă rezultatele planificate (și promise).

Laudă

”Mai întâi de toate, e cazul să vă felicit!”, își începe Elon Musk e-mailul către angajații săi. Fondatorul unora dintre cele mai cool companii de tehnologie ale momentului își va și încheia mailul cu felicitări și laude adresate oamenilor care lucrează pentru el, pentru că aceștia reușesc să realizeze ”miracole în fiecare zi”.

Impune așteptări. Cu stil

”Cele mai multe dintre proiectele de design pentru Tesla Model 3 sunt deja mai bune decât cele ale oricărei alte mașini din lume. Curând, vor fi și mai bune. Dar asta nu e suficient. Vom continua să le îmbunătățim până în momentul în care precizia pe care o va avea Model 3 va fi de 10 ori mai bună decât a oricărei alte mașini din lume. Nu glumesc”, mai spune Musk în mailul către angajații săi.

Totodată, omul de afaceri continuă să le explice angajaților că va fi nevoie de mult mai multă acuratețe și precizie în realizarea noilor mașini, mergând chiar până la ideea că ”un client care măsoară ce oferă mașina iar datele lui nu coincid cu ale noastre, înseamnă că nu are instrumentele de măsurătoare potrivite”.

”Unii furnizori de piese se vor dovedi a fi mai puțin dornici sau nu vor putea atinge acest nivel de precizie. Înțeleg că este posibil ca lucrurile pe care noi le cerem acestora să fie interpretate ca fiind foarte puțin rezonabile. E ok, există o grămadă de companii care au standarde mult mai mici. Nu vor putea lucra cu Tesla”.

Musk și-ar fi putut expune așteptările ridicate într-un mod mult mai simplu, însă este foarte posibil ca angajații săi să nu se simtă la fel de inspirați ca atunci când știu că lucrează pentru o companie care nu acceptă compromisuri.

Învață din critici

”Criticii ar putea spune că nu ești cu adevărat o companie până nu generezi profit”, afirmă Elon Musk, continuând să vobească despre alte critici aduse companiei de subcontractori. În aceste paragrafe ale e-mailului său, Musk își încurajează angajații să învețe din criticile îndreptate împotriva companiei, folosindu-le, în același timp, pentru a identifica niște zone în care poate aduce îmbunătățiri în cadrul Tesla.

Toată lumea pe aceeași lungime de undă

Spre finalul mailului său, fondatorul Tesla vine și cu o serie de recomandări privind creșterea productivității. De exemplu, le recomandă angajaților să renunțe la ședințe mari dacă nu aduc valoare (să le scurteze, în acest caz), să nu mai facă atât de des întâlniri și chiar să plece din aceste ședințe dacă nu aduc valoare adăugată sau li se pare că pierd timpul. ”Nu e lipsă de politețe să pleci, e nepoliticos să stai acolo și să faci un colegi să-și piardă vremea”, spune el.

De asemenea, Musk le recomandă angajaților să nu mai folosească acronime pentru obiecte, software sau procese în cadrul Tesla. ”Nu vrem ca lumea să memoreze un glosar de termeni pentru a lucra în cadrul Tesla”, afirmă Musk.

Nu în ultimul rând, Elon Musk recomandă ca orice informație din cadrul companiei să ajungă la cei implicați cât mai rapid și pe cea mai scurtă cale. Și mai ales, nu prin ”chain of command”, în esență, nu doar de la managerii de departamente. ”Orice manager care încearcă să impună controlul se va găsi în situația de a lucra în altă parte”, declară Elon Musk.