Conform studiilor la nivelul Uniunii Europene, România este pe ultimul loc la folosirea pastei de dinți. Un român consumă în medie 1,6 tuburi de pastă de dinți pe an și-și schimbă periuța o dată la 1,3 ani. Așa că nu e de mirare că atunci când ajungem la stomatolog, o facem pentru lucruri destul de grave.

IziDoc e un startup care funcționează destul de simplu. Companiile pot folosi serviciile lor pentru a cumpăra pentru angajați acces la o serie de clinici stomatologice. E ca un card la servicii medicale sau la săli de fitness. Astfel, contra unui abonament anual, clienții au reduceri și gratuități la control în mai multe clinici din București și nu numai.

IziDoc a veni din dorința de a oferi o soluție digitală angajaților pentru partea stomatologică. Aceasta era doar incipient acoperită de alte soluții existente pe piață. Diana Enăchescu, fondatoarea IziDoc, a spus pentru start-up.ro că statisticile europene legate de sănătatea dentară a făcut-o să dezvolte o asemenea afacere.

Fondatorii IziDoc și experiența lor anterioară

Diana Enăchescu vine din zona consultanței strategice și de management. A lucrat la A.T. Kearney, precum și în pharma în zona de dezvoltare strategică. Partenerii ei sunt doctorul Marian Fănică, dentist, un important key opinion leader în mediul stomatologic local, dar și Andrei Enăchescu, director de vânzări EMEA pentru o companie americană de produse stomatologice.

„Am combinat experiența personală de dezvoltare și implementare de strategie cu know how-ul partenerilor în piața stomatologică. Am creat un concept simplu și eficient prin care partenerii noștri medicali pot avea mai mulți pacienți, iar companiile au la dispoziție o modalitate adițională de atracție și retenție a angajaților”, spune Diana Enăchescu.

Dezvoltarea IziDoc

Așadar, IziDoc lucrează cu două piețe. Mai întâi vorbim de convingerea cabinetelor stomatologice să intre în acest sistem, prin care sunt plătiți în funcție de folosirea acestor beneficii și pot oferi câteva reduceri angajaților. Apoi IziDoc trebuie să convingă companiile să cumpere aceste beneficii pentru angajații lor, la fel cum au pachete la cabinetele medicale sau la sălile de fitness.

„Am descoperit deschidere la ideea noastră din partea proprietarilor de clinici și cabinete dentare. Avantajele acestora de a colabora cu noi sunt multiple, plecând de la gratuitatea și simplitatea afilierii, promovarea gratuită în rețeaua noastră și până la posibilitatea accesării unui segment larg de potențiali clienți din rândul abonaților noștri”, spune Diana Enăchescu.

Au pornit la drum cu un proiect pilot, unde au afiliat primii 20 de parteneri, adică o serie de clinici stomatolgoice, iar ulterior au mers mai departe cu investiția și au creat platforma în sine.

Cabinetele stomatologice pot câștiga noi clienți

„Acum avem peste 100 de parteneri în București și alte câteva orașe din țară, iar până la sfârșitul anului vrem să facem o rețea națională”, spune Diana Enăchescu.

Spre deosebire de aplicațiile pentru sălile de fitness, unde acestea sunt plătite în funcție de câți utilizatori folosesc beneficiile, cabinetele stomatologice din rețeaua IziDoc sunt recompensate prin creșterea numărului de pacienți noi.

„Acesta este practic obiectivul platformei IziDoc, să convingă oamenii să meargă mai des la dentist. Facem asta împreună cu partenerii noștri medicali și cu angajatorii, noi prin soluția oferită de acces facil și educația dentară a abonaților, iar partenerii medicali prin facilitățile oferite”, spune Diana Enăchescu.

Beneficiile pentru angajați și angajatori

Sistemul funcționează relativ simplu. Angajații pot primi de la angajator un abonament dentar IziDoc sau în unele cazuri îl pot accesa chiar singuri prin platforma Benefit Online, specializată pe beneficii flexibile.

„Ei accesează platforma cu ajutorul contului individual. Ulterior pot găsi cel mai potrivit medic dentist pentru nevoile lor, după niște criterii de proximitate, procedură medicală sau costuri. Au la dispoziție informații despre medicii din rețea, reducerile oferite abonaților și prețurile practicate, ca să poată lua o decizie informată”, spune Diana Enăchescu, fondator IziDoc.

După ce faci o programare la dentist, ajuns la fața locului prezinți cardul pentru a beneficia de reduceri sau de servicii gratuite. De obicei, abonații au reduceri între 10 și 30% la procedurile stomatologice, dar majoritatea partenerilor oferă cel puțin consultanția și planul de tratament gratuite, ceea ce înseamnă o economie de până la 250 de lei. „În multe cazuri se oferă și igienizare anuală sau chiar radiografii gratuite”, spune fondatoarea IziDoc.

Pentru angajatori, abonamentul are prețul între 19 și 29 de euro pentru fiecare angajat pe an, în funcție de numărul acestora. 19 euro este pentru companiile care acordă beneficiul pentru mai mult de 250 de angajați, iar 29 de euro pentru companiile cu până la 50 de angajați.

Startup-ul românesc e la început de drum, mai ales că s-au fondat la finalul lui 2019, iar după aceea a venit pandemia, ceea ce a însemnat pentru multe companii reduceri de costuri, fie că au însemnat reduceri salariale sau, de multe ori, eliminarea unor beneficii extrasalariale.

„Pandemia ne-a afectat pentru a apărut când începeam să creștem. Conform unui studiu realizat de un partener pe un eșantion de 100 de companii, 33% din acestea au aoperat reduceri de beneficii. Soluția noastră este utilă în continuare prin avantajele financiare oferite abonaților, mai ales în această perioadă în care finanțele personale ar putea fi afectate”, spune Diana Enăchescu.

În căutare de investiții pe viitor

IziDoc e un startup tânăr, așa că sunt în căutare permanentă de investiții. „Am ajuns în punctul în care avem nevoie de o infuzie de capital pentru a crește cu viteza de care avem nevoie. Am început să prospectăm piața de potențiali investitori, însă nu este cea mai bună perioadă, existând multă precauție și incertitudine în acest moment. Abordarea noastră B2B este de interes, având un potențial bun în condiții economice normale”, spune Enăchescu.

Practic, spune aceeasta, abonamentul IziDoc poate completa majoritatea beneficiilor medicale oferite și aici vorbim de aproximativ 1,6 milioane de astfel de abonamente medicale existente.

Vorbind despre piețele externe, ea menționează că beneficiile dentare acordate angajaților sunt de obicei sub forma de asigurări dentare sau alte forme de planuri.

În SUA 82% din angajați le consideră foarte importante, iar 54% un must have. Un model identic cu IziDoc nu există neapărat, deoarece acestea sunt adaptate pieței. În România nu există un suport din partea statului pe acest segment și nicio piață dezvoltată de asigurări dentare, așa că provocarea a fost să găsim o soluție de bază care să fie utilă tuturor actorilor implicați”, spune Diana Enăchescu.

Până acum, IziDoc a investit 50.000 de euro în dezvoltarea platformei din fonduri proprii. De curând IziDoc a fost premiat cu Best Innovation Award la How to Web Demo Nights Online Edition Piatra Neamț.