Brandul Tellur era cunoscut, la un moment dat, pentru accesoriile pentru smartphone-uri - carcase, boxe bluetooth, selfie stick-uri și tot felul de alte periferice pentru telefoane. În ultima vreme, portofoliul companiei a crescut considerabil. Tellur comercializează acum gadgeturi de tip smart-home, precum becuri, prize, prelungitoare inteligente.

Noi am stat de vorbă cu George Barbu, CEO Tellur, pentru a afla mai multe despre companie, dar și despre noul program refresh.

Brandul Tellur a pornit mai mult ca un experiment, o altă posibilă sursă de venit pentru compania-mamă ABNSystems, distribuitor autorizat al multor branduri de electronice recunoscute global.

”Am început în 2011, aducând în piața din România câteva produse din categoria pe care o stăpâneam cel mai bine la momentul respectiv, căștile Bluetooth. Această primă acțiune a fost mai mult o dorință de a ne testa abilitățile de a construi un brand”, explică Barbu.

Oferim produse pe care consumatorii le pot folosi în orice împrejurare, le ușurează viața cotidiană și le oferă conectare facilă cu toate dispozitivele pe care le folosesc

”Tellur a luat naștere ca «adjuvant de plus valoare» al companiei ABN Systems, dar obiectivul suprem este acela de a construi un business sustenabil, trainic, care să ofere o perspectivă sigură de viitor celei mai importante resurse pe care o are orice companie – oamenii. În viața de zi cu zi, suntem în permanență conectați prin și cu numeroase device-uri, de aceea ne străduim să adăugăm în portofoliu produse cât mai diverse, care să satisfacă toate nevoile actuale și viitoare: de la gadgeturi simple până la dispozitive cu tehnologie avansată. Oferim produse pe care consumatorii le pot folosi în orice împrejurare, le ușurează viața cotidiană și le oferă conectare facilă cu toate dispozitivele pe care le folosesc”, mai spune CEO-ul.

Alegerea numelui brandului a venit natural, explică CEO-ul ”Telurul este un element chimic descoperit în România, care conține metale prețioase rare. Însă, mai mult decât atât, de «Telur" ne leagă caracteristica lui de «liant», iar brandul nostru crește prin cultivarea unor relații strânse, de lungă durată atât cu partenerii, cât și cu clienții noștri”.

Tellur a început în România, dar produsele sub acest brand sunt comercializate în Turcia, Israel, Germania, Franța, Italia, Marea Britanie, Spania, Polonia, Grecia, Moldova, Bulgaria, Macedonia, Albania, Croația, Kosovo, Ungaria și Africa de Sud, prin intermediul partenerilor locali și prin platforma Amazon.

Tellur: model de business

Modelul de business al Tellur este unul simplu - compania este un integrator de produse electronice, nu un producător. În sensul în care comercializează sub brandul propriu produse realizate de companii în modelul ”white-label”. Totuși, munca Tellur nu se oprește la a trânti ”firma” pe produse și a le plasa în magazine.

Pe lângă dezvoltarea aplicațiilor dedicate în limba română, localizarea instrucționilor, branding și marketing, Tellur a lansat de curând o platformă dedicată clienților săi.

”Una dintre prioritățile noastre este ca întreaga experiență a clientului cu Tellur să fie pozitivă, iar aici intră în scenă platforma Tellur Club și serviciile oferite prin intermediul ei. Pe scurt: Tellur Club este creat din dorința de a răspunde cât mai rapid cerințelor și feedback-urilor comunității noastre în cadrul unei platforme care ne va permite, pe viitor, să oferim mai mult decât consultanță online. Materializăm astfel una dintre cele mai importante valori ale brandului Tellur: aceea că la baza acțiunilor, produselor și serviciilor noastre stă nevoia utilizatorului final”, explică CEO-ul Tellur.

Una dintre prioritățile noastre este ca întreaga experiență a clientului cu Tellur să fie pozitivă

Pick-up & return

Primul serviciu disponibil în Tellur Club este Re.Fresh – un program tip pick-up & return prin care ”vrem să ajutăm utilizatorul care întâmpină orice fel de dificultate cu produsele Tellur. Rata produselor defecte este foarte mică, însă scopul principal al programului este să le arătăm clienților că relația dintre noi și ei nu se termină la cumpărare, ci abia atunci începe”.

Iar programul Re.Fresh este doar primul de care vor beneficia clienții Tellur. ”Pentru companie, această platformă este doar primul pas în lungul drum pe care îl avem de străbătut pentru a câștiga încrederea clienților. Tellur Club se va extinde și cu alte servicii printre care EX.TEND – serviciu de extindere a garanției și BE.LOYAL – secțiunea de loializare”, completează Barbu.

Revenind un pic la modelul de business al Tellur, am fost curioși să aflăm și care sunt criteriile după care sunt alese gadgeturile și accesoriile lansate la noi pe piață sub acest brand.

”Criteriile sunt diverse și nu ne rezumăm doar la vizitele frecvente la târgurile de specialitate sau la fabricile cu care lucrăm, ci ne uităm atât la nevoile noastre, cât și la recomandările clienților, noutățile tehnologice care apar în piața IT&C, device-urile nou lansate, produse «must-have» și, bineînțeles, lipsurile pe care le identificăm în țările în care suntem prezenți. Furnizorii trebuie să poată oferi specificațiile pe care ni le dorim, iar componentele, standardele și certificările trebuie să respecte solicitările noastre și pe cele impuse de legislația din România, respectiv Uniunea Europeană. După ce ne convingem de aceste aspecte, urmează un audit al fabricii realizat de o companie de specialitate, audit ce se desfășoară atât pe parcursul producției, cât și înainte de fiecare livrare. Însă, continuu și simultan este și de datoria noastră să facem toate verificările necesare”, explică George Barbu.

Reacția consumatorilor

După cum scriam și mai sus, brandul Tellur a evoluat de la unul de accesorii pentru smartphone-uri la unul de gadgeturi de tip smart-home - am fost curioși să aflăm cum a fost primită această mișcare de către utilizatori, dar și cum se câștigă încrederea utilizatorilor pe acest segment de piață și cum arată piața smart-home din România în prezent și în viitorul apropiat.

”Adăugarea categoriilor noi în portofoliul Tellur a fost întotdeauna primită foarte bine, cu atât mai mult cele din categoria smart-home, iar acest aspect s-a văzut atât în vânzări, cât și în review-urile primite. Cu toate că, în ultimii ani, în România au apărut multe produse și mulți distribuitori, piața smart-home este încă la început. Pentru noi este o categorie în focus în următoarea perioadă, de aceea, până spre finalul acestui an, vom avea o gamă extinsă, care să acopere cât mai multe nevoi, cu produse ușor de instalat și utilizat, fără necesitatea unui hub dedicat”, detaliază CEO-ul.

După ce ne convingem de aceste aspecte, urmează un audit al fabricii realizat de o companie de specialitate, audit ce se desfășoară atât pe parcursul producției, cât și înainte de fiecare livrare.

Una dintre principalele probleme ale publicului cu dispozitivele smart-home ține de o impresie falsă - aceea că astfel de dispozitive ar fi destinate doar celor mai tehnici. ”Reticența în a achiziționa produse smart-home poate veni din impresia că sunt greu de folosit, din noutatea pe care o aduc sau din caracterul aparent intruziv, însă toate dispozitivele Tellur Smart se adresează atât consumatorilor «începători», cât și celor cu experiență în domeniul smart-home”, explică George Barbu.

Toate produsele smart pot fi controlate cu aplicația Tellur Smart, compatibilă atât cu Android, cât și cu iOS, dar și cu Google Assistant, Amazon Alexa și IFTTT. În plus, aplicația este în limba română, suportă toate tipurile de scenarii și poate fi folosită și cu alte produse smart, nu doar cu produsele Tellur.

În cadrul Tellur, ”există departamente de dezvoltare, product management, achiziții, marketing, vânzări și logistică, iar din totalul de 70 de angajați din ABN Systems, 60% au timp alocat pentru Tellur, iar 30% sunt dedicați 99% brandului”, conchide CEO-ul.