„Se întâmplă foarte des ca un student, proaspăt ieșit de pe băncile facultății, să nu își cunoască pasiunea și să se angajeze într-un loc de muncă ce nu este potrivit pentru el. Prin programul FUTURE – Construiește cu pasiune îi ghidăm pe tineri să își cunoască mai bine punctele forte și să identifice în ce rol se potrivesc cel mai bine în viitorul lor loc de muncă.”, declară Mădălina Hodorog, fondatorul programului FUTURE și cadru didactic asociat în cadrul Universității Babeș-Bolyai.

Împreună cu compania Office Depot Service Center, 40 de studenți aflați în anii terminali sau master s-au pregătit pentru primul loc de muncă în cadrul programului FUTURE ce a avut loc la Cluj-Napoca în ultimele 6 luni. Prin 10 sesiuni de training săptămânale, studenții împreună cu membrii companiei și-au dezvoltat competențe precum: lucrul în echipă, comunicare, colaborare, identificarea punctelor forte sau rapiditate, numite adesea și competențe soft.

Competențele soft se învață prin #EducatieAltfel

Competențele soft, spre deosebire de cele tehnice, au nevoie de noi tehnici de predare menite să îi ajute pe tineri să conștientizeze propriile temeri sau puncte forte. Programul FUTURE a însemnat foarte mult pentru mine deoarece mi-a oferit încrederea de sine care îmi lipsea în legătură cu locul de muncă. Dacă până acum aveam o oarecare reținere în a merge la interviuri de angajare din cauza timidității și a faptului că nu știam exact ce se vrea de la mine, acum sunt hotărâtă să merg încrezătoare, să arăt cine sunt și de ce sunt capabilă”, spune Andra Dumitrescu, participantă în a 2-a ediție a programului FUTURE susținută de compania Office Depot Service Center.

Implicarea companiei și a profesorilor în dezvoltarea competențelor soft

Programul FUTURE a fost o oportunitate bună de a ne conecta cu studenții care pot să fie colegii noștri. Suntem o companie care pune accent pe oameni și construim alături de ei și ne place să ne implicăm în dezvoltarea lor, de aceea, programul FUTURE a fost pentru noi un proiect care se potrivește ca o mănușă. Ne implicăm astfel în mediul universitar și încercăm de acolo să construim împreună cu studenții, cu profesorii ceea ce înseamnă pregătirea lor pentru piața muncii. În FUTURE am reușit să construim o comunitate și să învățăm unii de la alții care a fost elementul cel mai important pentru noi.”, declară Carmen Bindas, HR Manager în cadru companiei Office Depot Service Center, distribuitorul numărul 1 în Europa de produse și servicii pentru spații de birou, fiind activă în 30 de țări europene cu puncte de lucru în 14 dintre acestea, inclusiv în România.

În Cluj-Napoca, Office Depot este un Centru de Servicii Partajate, în care desfășoară activități precum: colectare creanțe, alocare plăți, contabilitate furnizori, management de proiecte, management de date și e-Business, în 6 limbi străine, pentru 12 țări Europene.

Programul FUTURE a ajutat peste 80 de tineri să se pregătească pentru primul loc de muncă în cele 2 ediții ale programului și peste 20 de profesori să integreze metode noi de predare la clasă. Mădălina Hodorog și Călin Crețu sunt trainerii care susțin și organizează toate activitățile din cadrul programului. De 8 ani, ei dezvoltă programe pentru tineri prin educație experiențială, iar împreună predau în calitate de cadre didactice auxiliare în cadrul Universității Babeș-Bolyai, departamentul jurnalism.

Mădălina Hodorog este consultantul care te ajută să organizezi haosul în business, ea fiind și unul dintre specialiștii care se regăsesc pe marketplace-ul de servicii BizTool.ro, powered by start-up.ro.