Lansate încă din luna martie ca primi pași spre adaptarea la contextul de distanțare socială actual, este estimat că mesajele de la celebrități vor reprezenta aproape 10% din valoarea experiențelor accesate de segmentul B2C anul acesta. Experiențele cu celebrități își vor crește astfel ponderea la aproape 30% din acest segment în 2022.

Interesul pentru experiențele cu celebrități a existat încă de la lansarea site-ului de cadouri experiențiale astfel încât au reprezentat un segment important din portofoliul de lansare al Complice.ro.

În 2019, experiențele cu persoane publice au reprezentat 17% din cifra de afaceri realizată de Complice.ro pe segmentul clienților residential, fiind printre cele mai populare opțiuni ale acestora.

Până la declanșarea restricțiilor sociale cauzate de contextul Covid19 experiențele care implicau celebrități se desfășurau offline, însă noua realitate a accelerat dezvoltarea acestui segment de experiențe în online. Astfel, experiențelor offline alături de Victor Hănescu, Alex Filip, Andrei Roșu și mulți alții, li se adaugă un portofoliu în continuă dezvoltare de mesaje personalizate online de la celebrități.

Odată cu introducerea acestui segment – în care se regăsesc deja nume locale de rezonanță precum Monica Anghel, Irina Margareta Nistor, Helmut Duckadam, Wilmark sau Andreea Runceanu (Amadeus) – Complice.ro estimează că ponderea categoriei experiențelor cu celebrități va crește în cifra totală de afaceri, urmând ca în următorii 2 ani să genereze aproape 30% din vânzările către B2C.

„Realizarea acestor experiențe este independentă de locație, fiind personalizate, înregistrate și transmise online de către vedeta respectivă. Faptul că pot fi accesate la distanță este un avantaj în această perioadă. Pe fondul interesului manifestat de clienți, portofoliul de experiențe video cu celebrități este într-o permanentă extindere, acestea fiind ușor de adaptat unor situații diverse: aniversări, o reușită importantă, o situație mai dificilă, un job nou sau, pur și simplu, o surpriză din partea echipei ori prietenilor”, spune Oana Pascu, fondator Complice.ro.

Idei de afaceri - experiențele online, soluția acestui an

Complice.ro a debutat cu o creștere de 200% în prima parte a anului, însă situația pandemică globală din ultimele trei luni a blocat majoritatea proiectelor noi din B2B și a afectat vânzările pe segmentul B2C. În total, media comenzii a scăzut cu 30% și a ajuns la o valoare de 230 de euro.

„Deși am adaptat foarte rapid portofoliul de experiențe prin migrare către online și am lansat experiențe noi încă din martie, tranziția are loc destul de lent. Astfel, pentru anul acesta revizuim prognozele permanent și rămânem orientați către dezvoltarea experiențelor online. De asemenea, vom continua adăugarea în portofoliu de experiențe offline care permit desfășurarea în condiții de siguranță deplină”, spune Oana Pascu.

Pachetele de experiențe online sunt actualizate constant, astfel încât să acopere categorii cât mai variate de cadouri experiențiale, atât pentru segmentul residential, cât și pentru cel B2B, puternic afectat de noul context in care inițiativele corporate de reward, recognition & incentive au trecut de asemenea în online.