Anunțul a fost făcut de Marcelus Suciu, prezent la București pentru inagurarea primei locații din rețeaua Marty Restaurants.

”Suntem în discuții pentru deschiderea unei cafenele de specialitate la Milano, în sistem de franciză. Discutăm cu un român stabilit acolo, care va investi alături de un partener italian. Cafeneaua ar urma să fie deschisă până la finalul acestui an”, a spus Marcelus Suciu, precizând faptul că italienii au o cultură a cafelei foarte bine dezvoltată.

”Nu prea avem ce să-i învățăm pe italieni despre cafea. Putem doar să le aducem și alte origini, din alte țări. Și poate să-i învățăm să o prăjească mai puțin”, a adăugat Suciu.

Franciza Narcoffee Roasters - cafenea la Praga

Nu este prima cafenea sub brandul Narcoffee Roasters deschisă în afara granițelor. La Praga există o cafenea de specialitate inaugurată tot în sistem de franciză, iar proprietarii aceleia doresc să mai deschidă încă o locație.

”Cafeneaua de acolo a avut un început timid, însă merge bine acum. Și ei învață să aibă o cultură a cafelei de specialitate, iar trendul este unul ascendent. Acum proprierii doresc să mai deschidă încă o cafenea sub brandul Narcofee”, a precizat Marcelus Suciu.

Narcoffee Roasters la București

La mijlocul lunii aprilie a anului trecut proprietarii Narcoffe Roasters deschideau prima cafenea din București, în centrul comercial AFI Palace Cotroceni. Cafeneaua dispune de o suprafață de peste 110 metri pătrați (interior și terasă) și este cea de-a patra unitate din rețeaua proiectului clujean și prima din Capitală.

”Începutul a fost slab, chiar sub așteptările noastre. Însă de vreo 2 luni am început să avem încasări triple în această locație. A trebuit să înțelegem că am adus un concept nou pe piață, acela al speciality coffee, și să ne temperăm așteptările”, spune Marcelus Suciu.

Acesta adaugă faptul că, la nivelul Capitalei, numărul cafenelelor de specialitate a crescut de la vreo 14 locații, în 2016, la peste 30, anul trecut. ”Ritmul de creștere al acestei piețe, de speciality coffee, este fenomenal. În timp ce piața de cafea creștere cu aproximativ 2% pe an, pe acest segment creșterea este de 20-25% pe an. Oamenii au început să consume cafea de specialitate”, mai spune Suciu, precizând faptul că, totuși, segmentul de speciality coffee are o pondere mică în piața totală (de aproximativ 2%).

Piața cafelei de specialitate

Însă, tocmai pentru a învăța consumatorii despre cafeaua de specialitate, fondatorii Narcoffee Roasters oferă sesiuni de degustare a cafelei (sunt disponibile și în cafeneaua din AFI Palace Cotroceni), dar și o serie de evenimente în care Marius Nica, campion național de latte art și în primii 10 profesioniști mondiali la cup tasting, povește despre cafea.

Narcoffee Roasters, lanțul de cafenele de specialitate, a înregistrat o cifră de afaceri de peste 3 milioane de lei în primul an de la lansarea oficială pe piață. Prima locație a fost inaugurată la începutul anului 2017, în centrul orașului Cluj-Napoca, urmată de a doua locație, amplasată în clădirea The Office, cu sediul în același oraș.

În vara anului trecut, cei doi antreprenori clujeni au investit în deschiderea celei de-a treia unități din rețeaua proiectului clujean și prima din Capitală, în incinta centrului comercial AFI Palace Cotroceni. În plus, tot anul trecut, Narcoffee Roasters a trecut granițele României, deschizând a patra locație din rețea și prima sa franciză la Praga, amplasată în centrul comercial Chodov.