Piața cafenelelor este în plin avânt acum, iar patru dintre cele mai cunoscute branduri de pe acest segment și-au propus să-și extindă rețelele la nivel local – nu exclud, însă, nici străinătatea – și caută parteneri pentru noi deschideri de cafenele în sistem de franciză. Cât te-ar putea costa să investești într-o franciză de cafenea?

Coffee 2 Go

Brandul operează în acest moment 30 de unități în marile orașe din România și a încheiat anul 2017 cu o cifră de afaceri de peste 1 milion de euro, peste jumătate din sumă fiind adusă de locațiile administrate în regim de franciză.

În urmă cu câteva luni, reprezentanții Coffee 2 Go ne precizau faptul că plănuiesc să deschidă în sistem de franciză încă 5 cafenele până la finalul acestui an.

Investiția în deschiderea unei cafenele sub franciza Coffee 2 Go variază în funcție de tipul acesteia - locație mobilă de tip Kiosk (acea cafenea sub forma unui pahar de cafea), sau minicafeneaua Inside.

”La Kiosk investiția inițială, incluzând totalitatea echipamentelor, personalizare, transport, training, taxa de intrare în franciză, chirie spațiu, cheltuieli de racordare la utilități, costuri de autorizare, se ridica la circa 12.000 euro+TVA”, ne preciza Vlad Timaru, cofondatorul rețelei.

În același timp, investiția pentru un Coffee 2 Go Inside, cu o suprafață de 20 de metri pătrați, de exemplu, este de 13.000-14.000 de euro + TVA.

Dacă vi se pare interesantă o franciză Coffee 2 Go trebuie să mai știți că, pentru Coffee 2 Go Kiosk, suprafața mimină este de 4 metri pătrați, iar pentru Inside este de 20 metri pătrați.

Narcoffee Roasters

Narcoffee Roasters, lanțul de cafenele de specialitate, deținut de către Marcelus Suciu, fondatorul Marty Restaurants, și Dan Isai, fondatorul Salad Box, pune la dispoziția antreprenorilor interesați de piața cafenelelor de specialitate un sistem de franciză al rețelei.

Investiția necesară achiziționării unei francize Narcoffee Roasters poate varia între 60.000 și 80.000 de euro, incluzând taxa de franciză și investițiile inițiale în spațiul ales de către francizat.

Cei care aleg să investească într-o franciză Narcoffee Roasters vor beneficia de sprijin în alegerea locației și în proiectarea cafenelei, programe de training si monitorizare continuă a calității cafelei și a pregătirii echipelor de barista.

Fondatorii Narcoffee Roasters afirmă că francizații pot amortiza investiția în cel mult 36 de luni și pot avea o rată de profitabilitate de 20%, tangibilă după primele 6 luni de la deschidere.

Pentru următorii doi ani, reprezentanții Narcoffee Roasters preconizează inaugurarea a cinci locații proprii pe plan național și trei cafenele pe plan internațional. În primul an de prezență pe piață, Narcoffee Roasters a înregistrat o cifră de afaceri de peste 3 milioane de lei.

5 to go

5 to go este cel mai mare lanț de cafenele din România. Recent, rețeaua a inagurat primul drive thru al grupului și totodată primul și singurul pit-stop de acest gen de pe un drum național.

Rețeaua a ajuns în acest moment la 85 de locații pe teritoriul țării, iar fondatorii 5 to go își doresc să încheie acest an cu un număr de 150 de cafenele. De aceea mizează pe atragerea de parteneri pentru franciză. Contractul se realizează pe o durată de 5 ani, ca target sunt orașe din țară cu peste 50.000 de locuitori, iar investiția este cuprinsă între 15.000-20.000 euro (taxa de franciză, în valoare de 4.500 de euro cu TVA este inclusă în această sumă).

În caz că vi se pare un business pe care l-ați putea începe și voi, trebuie să mai aveți în vedere faptul că suprafața medie a unei cafenele sub brandul 5 to go variază între 10 și 50 de metri pătrați.

Handsome Monk

Brandul pornit de Călugăru Frumosu vizează extinderea cu trei cafenele în sistem de franciză până la finalul acestui an, în orașe precum Cluj, Tmișoara, Arad, Brașov sau Constanța.

În primul an de la deschidere, Handsome Monk a înregistrat o cifră de afaceri de 400.000 de euro, iar pentru 2018 estimează o creștere de 25%, de până la 500.000 euro.

Pentru a deschide o cafenea sub brandul Handsome Monk taxa de franciză este de 10.000 de euro, iar deschiderea unei cafenele durează de la două luni până la un an, în funcție de tipul finanțării și necesită o investiție de aproximativ 80-100.000 de euro.

Găsește aici mai multă inspirație pentru afaceri pe care le-ai putea deschide în sistem de franciză.