Energia solară generată este utilizată pentru dispozitivele electronice din autocar și contribuie la reducerea emisiilor de CO2 generate de călătorie.

Tehnologie verde: Încărcarea smartphonului cu energie solară

Plăcile solare instalate pe acoperișul autocarului sunt ultra-subțitiri și ușoare pentru a preveni rezistența aerului. Prin intermediul unui controlor de sarcină solar amplasat în plăcile solare se poate comunica cu alternatorul din autocar. Alternatorul încarcă bateria autocarului utilizând combustibil. Odată cu apariția noii tehnologii, această sarcină este preluată acum în mare măsură de energia solară.

În perioada de testare, au fost economisiți aproximativ 1.7 litri de combustibil la fiecare 100 km parcurși. Cu distanțe medii de 600 de kilometri pe zi, aceasta înseamnă o reducere zilnică a consumului de combustibil de aproximativ 10 litri. Se așteaptă ca panourile solare să producă mai multă energie în lunile de vară.

La rândul său, bateria alimentează consumul de energie al dispozitivelor electronice de la bordul autocarelor. Asemeni tuturor autocarele FlixBus, și cel cu panouri solare este echipat cu porturi USB, prize, aer condiționat, Wi-Fi și un sistem un divertisment.

Datorită instalării noii tehnologii, tot echipamentul de la bord este acum alimentat de energie solară. Nu doar electricitatea autocarului este generată de energie regenerabilă, ci și consumul de energie al călătorului. Astfel, călătorii FlixBus își pot încărca dispozitivele electronice cu energie regenerabilă.

Partener de transport local și companie de tehnologie internațională

În acest proiect pilot, FlixBus lucrează cu TRAILAR, o companie din Marea Britanie care oferă soluții de transport inovatoare pentru a reduce impactul vehiculelor comerciale asupra mediului înconjurător. Plăcile solare flexible au fost dezvoltate special pentru a fi utilizate în industria de transport și sunt deja folosite pentru camioane și servicii de livrare.

FlixBus este prima companie care aplică această tehnologie pentru autocarele pe distanțe lungi care operează rute internaționale.

FlixBus colaborează de asemenea cu parteneri de transport locali care operează cursele zilnice. În acest caz este vorba despre este compania olandeză Kupers Touringcars din Limburg.

Optimizarea proiectului și lansare

TRAILAR, Kupers Touringcars și FlixBus vor evalua rezultatele în mod constant pentru a îmbunătăți eficiența proiectului. Tehnologia a fost proiectată astfel încât datele și randamentul să poată fi monitorizate. Circumstanțele pot fi optimizate pentru a reduce pe cât de mult posibil emisiile de dioxid de carbon. Factori precum ruta autocarului, dar și mediul exterior pot influența performanța tehnologiei.

”Ne propunem să călătorim cât mai neutru din punct de vedere climatic și să oferim posibilitatea de a călători într-un mod ecologic cât mai multor oameni. Acest proiect pilot cu panouri solare este doar una dintre inițiativele și proiectele ecologice pe care le oferim călătorilor. Pe baza rezultatelor inițiale, vom evalua în ce măsură vom extinde aceste proiect la cât mai multe autocare din rețeaua noastră”, a explicat Jesper Vis, managing director pentru FlixBus Benelux.

Călătorii neutre din punct de vedere climatic

FlixMobility oferă pasagerilor săi posibilitatea de a-și compensa emisile de CO2 pentru călătoriile efectuate. În acest sens, FlixMobility are un parteneriat pe termen lung cu atmosfair, o organizație recunoscută la nivel internațional care sprijină proiecte acreditate de către Uniunea Naționilor Unite ca având cele mai ridicate standarde.

În prezent, la nivel global, aproximativ 6% dintre călătorii FlixBus optează pentru compensarea emisiilor de CO2, un procent similar cu cel înregistrat și în România în 2019.