Antreprenorii la început de drum care au o idee, dar le lipsește validarea sau finanțarea, primesc astfel acces, prin Startarium Crowdfunding Makeathon, la toate resursele de care au nevoie pentru a-și lansa produsul sau serviciul prin crowdfunding.

Cea mai nouă inițiativă Startarium aduce la îndemâna antreprenorilor toate resursele, experții în diferite domenii și bugetul de care au nevoie pentru a porni propria campanie de finanțare prin crowdfunding pentru afacerea lor.

În proiectul Startarium Crowdfunding Makeathon se pot înscrie atât cei care nu sunt încă antreprenori, dar sunt hotărâți să facă primii pași în lumea antreprenoriatului și au deja ideea clară pe care vor să o lanseze, cât și cei care sunt deja antreprenori și vor să obțină validarea pieței pentru un nou produs sau serviciu.

20.000 de euro pentru promovarea campaniilor

Desfășurat între 19 august și 15 decembrie, și având în centru un weekend intens de acțiune pentru lansarea simultană a campaniilor de crowdfunding ale antreprenorilor din proiect, Startarium Crowdfunding Makeathon aduce la un loc peste 50 de mentori, consultanți de business, experți în digital marketing, designeri și graficieni, producători video, copywriters și specialiști media, formând cea mai mare echipă construită vreodată pentru a ajuta antreprenorii să-și dezvolte un plan de afaceri corect și să îl pună în aplicare prin campanii de crowdfunding.

În plus, după lansarea campaniilor de crowdfunding, Startarium va investi 20.000 de euro pentru promovarea acestora, așa încât să aibă toate șansele să-și atingă obiectivele de testare și finanțare.

”Startarium Crowdfunding Makeathon este un efort făcut în premieră, prin care aducem împreună un task force impresionant de consultanți de business, graficieni și comunicatori cu experiență, pentru a-i sfătui și lucra cot la cot cu antreprenorii în primul moment mare din drumul lor de antreprenor: lansarea. Am ales crowdfunding-ul din același motiv pentru care i-am și dedicat o secțiune proprie pe platforma Startarium: e un instrument în care credem, un mecanism care democratizează procesul de finanțare și în același timp te trece printr-o experiență completă de învățare: de la ideație și prototipare până la branding, marketing și vânzări”, declară Adina Crețu, Project Manager Startarium.

O lună de lucru ghidat de specialiști

Antreprenorii care vor să participe la Startarium Crowdfunding Makeathon se pot înscrie în proiect între 19 august și 25 septembrie, pe site-ul Startarium.

Proiectele care respectă criteriile de eligibilitate și termenii generali de crowdfunding vor începe între 1 și 18 octombrie lucrul ghidat în pregătirea campaniei proprii.

Mai exact, în această perioadă, antreprenorii vor lucra la ideea lor de afaceri și vor schița campania de finanțare, având acces la sesiuni de mentorat pentru clarificarea aspectelor de business și construirea modelului comercial, la ghiduri și exemple concrete, dar și la webinarii accesibile de oriunde despre cum să pregătească o campanie de crowdfunding.

Ca urmare, la finalul acestei perioade, antreprenorii înscriși în program vor avea o formă clară, logică și detaliată a afacerii, respectiv prototipul pentru produsul sau serviciul ce va fi livrat, modelul de business și strategia de monetizare, segmentele de clienți, dar și un draft al campaniei de crowdfunding, inclusiv structura de recompense, descrierea campaniei, schița de scenariu pentru prezentarea video.

Mai departe, pe 21 octombrie vor fi anunțate cele 10 inițiative antreprenoriale care își vor finaliza campania de crowdfunding în cadrul Startarium Crowdfunding Makeathon. Până la finalul lunii octombrie, cei zece antreprenori din spatele acestor idei vor fi ajutați de specialiști să facă ultimii pași pentru lansarea campaniei de crowdfunding.

Pregătiri pentru lansarea oficială în cadrul Startarium PitchDay

Etapa finală pentru lansarea campaniilor de crowdfunding va avea loc în zilele de 2 și 3 noiembrie, la București.

Acesta va fi un weekend de muncă intensă, în care cei zece antreprenori vor beneficia de sesiuni de workshop și consultanță pe zonele de comunicare și digital marketing, dar și de o sesiune de coaching de mindset antreprenorial și echilibru.

De asemenea, se va lucra aplicat pe copywriting, graphic design, filmare și editare video pentru campaniile de crowdfunding, iar echipa de specialiști îi va ajuta pe cei zece antreprenori să finalizeze toate elementele necesare pentru lansare.

Campaniile propriu-zise de crowdfunding se vor desfășura în perioada 3 noiembrie - 15 decembrie și vor fi prezentate oficial în cadrul Startarium PitchDay, cea mai mare competiție pentru startup-uri și unul dintre cele mai mari evenimente pentru antreprenori, cu peste 1.000 de participanți prezenți și zeci de mii de urmăritori: antreprenori, investitori și susținători ai proiectelor antreprenoriale.

După lansarea campaniilor de crowdfunding, cele 10 idei de business lansate prin Startarium Crowdfunding Makeathon vor beneficia de o promovare amplă la nivel național, susținută de Startarium.

”Startarium Crowdfunding Makeathon întregește Orașul Antreprenorilor și vine puternic în sprijinul celor ce au curajul să ajungă de la idee la startup operațional și sustenabil financiar. Astfel, la 3 ani de la lansare, pilonul de finanțare din platformă devine relevant pentru mai mulți antreprenori la început de drum și completează PitchDay, demersul pentru startup-urile între 1 și 3 ani care au obținut deja validare și au nevoie de resurse pentru scalare”, afirmă Alexandra Maier, Sr.Corporate Social Responsibility Specialist ING Bank.

Lansat în 2016, Startarium este locul în care antreprenorii existenți sau în curs de devenire au acces la tot ce au nevoie pentru a lansa și a crește o afacere de succes.

Platforma este construită pe 3 piloni – învățare, testare și finanțare – și își structurează beneficiile în mai multe module funcționale: instrumente de business, cursuri online, interviuri cu antreprenori români, platformă proprie de crowdfunding, mentorat, networking și pitching.

De la lansare, Startarium a adunat o comunitate de peste 32.000 de membri și 50 de mentori cu care antreprenorii pot lucra gratuit, a publicat peste 350 de materiale și a deschis accesul la finanțări ce depășesc 470.000 de euro.