După ce în 2016 retailerul a raportat o cifră de afaceri de 21 de milioane de lei (circa 4,5 milioane de euro), pentru acest an, FashionUP estimează venituri de aproximativ 35 de milioane de lei (peste 7,5 milioane de euro).

În primele cinci luni ale anului vânzările au fost de 14 milioane lei (3 milioane de euro) în cele trei țări în care FashionUP este prezent, anul acesta fiind unul important pentru consolidarea poziției în Bulgaria și Ungaria.

Urmează, pentru bilanțul de anul acesta, vânzările din ultimele luni. Statistica de până acum a arătat că cele mai mari vânzări se înregistrează în martie și noiembrie, cu 10%, respectiv 20% din totalul de încasări. Pentru miile de clienți care vor alege FashionUP, compania are 35 de angajați și plănuiește noi recrutări până la dublarea echipei pentru a-i ajuta pe toți în achiziționarea cu succes a produselor pe care și le doresc.

Primele comenzi pe FashionUP

Acum 8 ani, prima comandă plasată pe site a venit de la o femeie din Chitila, care a dorit o pereche de pantofi sport marca „Le Coq Sportif“. Era 10 iunie 2009, iar de atunci și până în prezent magazinul FashionUP a vândut peste un milion de produse, iar în topul preferințelor consumatorilor se află încălțămintea, cu aproximativ 80.000 de perechi livrate în acest interval.

”Este ușor să vorbim acum de online, comerț digital și toate acestea, dar uităm că actualul stadiu a fost atins după ani întregi de muncă susținută. Când am pornit FashionUP puteai crede despre internet că este bun pentru orice, mai puțin pentru achiziția de haine. Sau cel puțin asta era credința oamenilor. Ei voiau să probeze, să vadă produsele, să aibă o înțelegere fizică a ceea ce noi listam online cu poze și descriere“, a declarat Alin Stanciu, fondator FashionUP.

La doi ani după debutul în România, FashionUP s-a extins la nivel regional cu o reprezentanță în Bulgaria. La vecinii de peste Dunăre, prima comandă a fost plasată din Ruse și era în valoare de 318 lei, într-un coș de cumpărături care conținea două eșarfe și o pereche de pantofi. Un alt moment important în dezvoltarea FashionUP a fost în octombrie 2016, când a preluat operaţiunile Click4Fashion din România, Bulgaria şi Ungaria. Cu această ocazie FashionUP preia parteneriatul de succes cu La Redoute, magazinul de fashion numărul 1 din Franța, iar clienții au acces, în mai puțin de o lună, la peste 10.000 de produse ale acestui brand.

Când am pornit FashionUP puteai crede despre internet că este bun pentru orice, mai puțin pentru achiziția de haine

Cele mai căutate produse în opt ani de activitate ai FashionUP

Din totalul de un milion de produse vândute până acum, 35.000 de unități au fost pantofi cu toc, iar 33.000 pantofi sport. Au fost însă și 57.000 de rochii și 14.500 de genți de damă. De asemenea, au fost comandate 10.000 de paltoane și 4.700 de cămăși pentru bărbați, iar la polul opus au fost comercializate 17.000 de perechi de ochelari de soare și 4.000 de costume de baie. Pe lângă acestea au fost zeci de mii de alte produse comandate de clienți online.

start-up.ro folosește unelte de marketing afiliat. Cumpărând prin link-urile de mai sus, site-ul nostru primește un comision din partea retailerilor pe care îi promovăm.