Sistemul de inteligență artificială a fost dezvoltat de cercetătoarea Adrianna Romero, alături de alți oameni de știință din cadrul laboratorului FAIR (Facebook's Artificial Intelligence Research). Modul de funcționare este simplu: aplicația analizează poza care ilustrează un fel de mâncare, face lista cu ingrediente folosite și dezvăluie rețeta prin care a fost pregătită.

„Acum, toată lumea își face mereu poze cu mâncarea”, spune Joelle Pineau, șefa laboratorului FAIR din Montreal. „Uneori, există ingrediente pe care le puteți vedea, dar există și ingrediente pe care nu le puteți vedea mereu, cum ar fi zahărul și sarea și alte lucruri de genul acesta”, a adăugat ea. „Deci, ei o instruiesc [inteligența artificială] cu perechi de imagini și rețete. Dar atunci când o testează, îi arată numai imaginea și este generată o rețetă”, explică Pineau.

Cu toate acestea, Joelle Pineau a spus că nu intenționează să lanseze generatorul de rețete pentru publicul larg, motivul fiind că ei au nevoie de mașinării pentru a înțelege lumea, și nu doar partea viziblă, dar și pentru a înțelege că „atunci când ai un tort, de obicei este și zahăr în el”.

Cei de la publicația FoodDive remarcă faptul că de capacitatea tehnologiei dezvoltată de Facebook, de recunoaștere a rețetelor, ar putea beneficia atât platforma, ai cărei utilizatori vor duce interacțiunile online în magazinele fizice, cât și companiile, pentru care ar fi o oportunitate bună de a se asigura că numele brandului lor apare odată cu ingredientele afișate.

În același timp, ar ajuta companiile să construiacă loialitatea clienților față de brand. Dacă aceștia ar observa că majoritatea rețetelor preferate includ anumite branduri, atunci când vor ajunge într-un magazin vor cumpăra anumite produse știind că este probabil să le folosească în viitorul apropiat.