Datingul s-a schimbat foarte mult după venirea internetului și inventarea smartphone-urilor și a dus la un val de aplicații și platforme care facilitează întâlnirile dintre oameni. Asta a făcut ca numărul conexiunilor să crească, însă direct proporțional cu această creștere au apărut și întâlnirile superficiale.

Câțiva români din mai multe orașe din țară vor să schimbe asta cu propria aplicație de dating.

"Ideea Entrigd a apărut atunci când am observat în jurul nostru mulți prieteni care nu găseau persoanele potrivite pentru diverse activități - fie ele pentru dating, networking, friends, hobbies", spune Alex Godri, unul dintre cofondatorii aplicației

Echipa din spatele aplicației este formată din cinci oameni din mai multe orașe din România. Camelia Filip este marketing manager din Timișoara, Alex Godri este software arhitect în București, Dragoș Holban este software developer în Iași, Alexander Muller este UX Designer tot din Iași, iar Alexandru Strafalogea este Quality Engineer la Appannie în Amsterdam.

Numele aplicației a venit după ce au pus conceptul pe hârtie în noiembrie 2018, iar unul dintre elementele diferențiatoare este faptul că oricine vrea să apară pe platformă este verificat de către un om. Asta ar trebui să acorde un grad mai mare de seriozitate din partea celor pe care i-ai găsi acolo.

În mai 2019 a fost lansată prima versiune a aplicației pe iOS, iar în decembrie 2019 a apărut versiunea pentru Android.

Ca să folosești Entrigd trebuie să completezi niște date despre tine, să te descrii, să alegi o fotografie, pasiuni, locuri preferate, dar și să răspunzi la câteva întrebări, alegând câteva dintre răspunsurile presetate.

Pentru a testa aplicația mi-am făcut și eu un cont, însă am fost refuzat. Am răspuns la întrebări și am urcat o fotografie, însă nu am completat la descrierea profilului meu. "Motivele pentru care utilizatorii sunt respinși țin de obicei de faptul ca nu tratează cu seriozitate procesul de onboarding unde construim profilul utilizatorului - fie nu scriu nimic despre ei, fie aleg ca poza de profil una în care nu sunt ei".

Alex Godri spune că în acest moment unu din cinci utilizatori sunt acceptați în platformă. Interesant este că atunci când vrei să-ți faci cont alegi care este scopul pentru care vrei să o folosești (relație, prietenie sau networking).

"Audienta noastra sunt cei peste 25 de ani, care locuiesc în marile orașe din România si care nu au foarte mult timp la dispoziție, dar doresc să găsească pe cineva compatibil ușor și într-un mod fun".

Pentru ca aplicația să creeze un profil al tău cât mai fidel realității, vei primi întrebări precum "Consumi alcool?", “Fumezi?” apoi poți să alegi răspunsuri precum "ocazional, când ies cu prietenii sau zilnic". "Ideea din spatele întrebărilor pe care le punem utilizatorilor interesați de un cont pe Entrigd este de a reuși să surpindem ceva din personalitatea lor, ce îi misca în viața de zi cu zi".

Rămâne la latitudinea ta dacă răspunzi sincer sau nu. "Din feedback-ul primit de la utilizatori combinația dintre o formă ușoara de a răspunde întrebărilor și un UX friendly (cu emojis) face ca tot procesul să fie ușor, iar asta se traduce în răspunsuri sincere și autentice, adică exact ceea ce căutăm".

După ce utilizatorii sunt acceptați în aplicație, ei pot să comunice cu ceilalți membri ai comunității fără nicio restricție. Trimiterea unui mesaj nu este condiționată de un match și dacă nu ai inspirație pentru un mesaj de început de conversație atunci poți opta să îți arăți interesul față de o persoană apăsând pe butonul de Entrigd. Vizite și like-uri sunt arătate într-un ecran unde activitatea contului este prezentată fără să necesite vreun in-app purchase.

"Iar dacă s-au săturat de persoanele din orașul lor sau urmează să facă o călătorie în alt oraș, au opțiunea de a se teleporta instant în acel oraș din România unde selectăm utilizatori și de a începe discuția cu cineva de acolo".

Piața de dating din prezent este aglomerată și avem jucători importanți precum Tinder, Ok Cupid, Bumble și așa mai departe. Dar asta nu înseamnă că apariția de aplicații de dating este oprită. Produsele noi care apar pe piață sunt de obicei nișate și vin cu o abordare nouă. Asta pare să fie și cazul Entrigd.

"Piața de dating apps este într-adevăr suprasaturată în acest moment, însă credem că niciunul dintre ceilalți jucători nu vine în ajutorul utilizatorilor din România și nimeni nu tratează problemele specifice cu care se confruntă românii singuri care caută ceva meaningful sau serios pe aplicațiile de genul", este de părere Alex.

Tinder a găsit un model de business de succes și Match Group a dezvăluit că Tinder a avut venituri de 1,2 miliarde de dolari anul trecut. Venitul total al Match a fost de 2,1 miliarde de dolari (compania deține și Hinge, OkCupid și Match.com).

Bineînțeles, Tinder este gratuit însă cei care doresc să folosească aplicația la potențialul maxim atunci trebuie să achiziționeze un abonament lunar. Românii merg pe o strategie similară, cu un twist.

"Modelul nostru de monetizare este unul subscription base pentru cei ce-și doresc să facă căutarea mai ușoară, dar explorăm o parte B2B prin care business-uri locale ar putea beneficia de pe urma comunității selecte, o trecere de la online la offline pe care utilizatori ne-au spus că și-o doresc și la care lucrăm în acest moment"

Aplicația a fost descărcată de peste 3000 de ori, iar în acest moment sunt selectate 500 de persoane în platformă, din București și Cluj-Napoca, iar ținta este ca până la finalul anului să aducă peste 1500 de oameni din mai multe orașe din România.

Proiectul este bootstrapped și fiecare din cei care contribuie la el o face part-time. Pentru a duce proiectul mai departe, antreprenorii caută trei interni (backend engineer, frontend engineer și mobile marketing) care să se alăture echipei.

Dacă ești curios să încerci Entrigd poți să descarci aplicația de aici.