”Eram numiți ”the flagship killer” în momentul în care ne-am lansat”, a spus pe scena Techsylvania 2018 Akis Evangelidis, PR pe Europa în cadrul companiei, precizând faptul că OnePlus a fost creat cu scopul de a îmbunătăți experiența utilizatorilor de smartphone-urilor.

”La vremea aceea nimeni nu credea că vom reuși, dar le-am dovedit tuturor contrariul”, a mai spus reprezententul companiei.

În acest moment, telefonul OnePlus6, lansat la mijlocul lunii mai, este cel mai de succes produs creat de compania din China.

”La conferința de lansare a OnePlus 6 au fost 2.000 de persoane în sală. Dintre aceștia, 1.300 au fost fani, cei care și-au cumpărat biletul pentru lansare ca și când și-ar fi luat un bilet la un concert. Asta ne-a dovedit că avem o comunitate puternică”, a precizat Akis Evangelidis.

În același timp, în momentul în care telefonul a ajuns în magazine, 150.000 de oameni, în 26 de orașe, au așteptat la coadă, mulți chiar și 13 ore, ca să cumpere telefonul. De ce ai sta atât de mult? ”Am stat de vorbă cu cineva și am întrebat asta, ”de ce ai sta la coadă atât de mult ținând cont că telefonul urma să fie la vânzare și online de a doua zi”. Mi-a spus că la modelul anterior a fost al doilea om, acum voia sa fie primul. OnePlus 6 este cel mai bine vândut produs pentru noi acum”, a adăugat reprezentantul OnePlus.

Dar succesul OnePlus nu s-a întâmplat peste noapte. A fost nevoie de mai mult de 4 ani pentru ca producătorul chinez să ajungă în acest punct. Cum a făcut-o?

O relație puternică cu utilizatorii aduce valoare brandului – crearea unei identități foarte bună și a unei relații cu utilizatorii tăi sunt elemente extrem de importante.

”Am lansat un site înainte de lansarea primului produs. Timp de 6 luni am corespondat cu fanii, să vedem ce își doresc. Așa a luat ființă comunitatea OnePlus. Acum avem 1,5 milioane de oameni în comunitate”, spune Akis Evangelidis.

Potrivit acestuia, o importanță foarte bună în relația pe care brandul o are cu utilizatorii săi o are implicarea acestora din urmă în deciziile de produs. ”De exemplu, i-am întrebat dacă să mai păstrăm jack-ul pentru căști. 80% dintre fani ne-au spus că încă îl vor. Faptul că am ascultat utilizatorii și că îi includem în deciziile de produs e ceea ce ne diferențiază de competitori”, adaugă PR-ul OnePlus.

În plus, pe lângă faptul că firma ține legătura în mediul online cu utilizatorii, organizează și o serie de evenimente offline prin care să aducă mai aproape comunitatea de fani.

”OnePlus este brandul care are cea mai mare social engagement pe Facebook azi, înaintea Samsung sau Google”, mai spune Akis Evangelidis.

Țelul final este produsul - dacă nu era produsul, nimic nu ar fi fost posibil.

”Industria smartphone-urilor este una extrem de competitivă. Este o cursă continuă pentru a avea cele mai noi lucruri implementate”, declară oficialul OnePlus.

Fondatorul companiei este om de produs. Și e implicat în dezvoltare de produs. ”Noi preferăm să mergem pe cursa lungă și sustenabilă. Să nu luăm decizii de produs în funcție de business, ci invers. Să punem produsul în centru”, adaugă Akis Evangelidis.

Într-unul dintre cele mai recente rapoarte publicate de compania de consultanță IDC (februarie 2018) se arăta faptul că OnePlus reușise să își dubleze cota de piață pe segmentul premium al telefoanelor cu Android, în detrimentul Samsung. Astfel, în ultimul trimestru din 2017, OnePlus avea o cotă de piață de 48% în India, de exemplu. Compania are venituri de peste 1,4 miliarde de dolari și a reușit să aibă o creștere de 55% într-un singur an. La nivel global, compania mamă, Oppo, era pe locul 5 în 2017 cu peste 111 milioane de telefoane mobile vândute.

”Dacă vom supraviețui pe termen lung, piața va fi împărțită de tot mai puține branduri. Iar noi vom fi acolo, ca un brand recunoscut”, mai spune Akis Evangelidis.