Crowdfunding-ul este în România încă în momentul de experiment și educare a pieței, a declarat Remus Pakei, project manager al proiectului sprijina.ro, un site de crowdfunding lansat de grupul QuickMobile. “E o categorie imatură, iar inițiatorii nu înțeleg încă foarte bine crowdfunding-ul”, a mai spus Pakei în cadrul evenimentul "Antreprenor, caut finanțare" organizat de wall-street.ro. 

“E o categorie imatură și învățăm pe zi ce trece. Inițiatorii nu înțeleg foarte bine crowdfunding-ul și ne implicăm mai activ, pentru a nu doar o platformă unde oamenii își publică proiectul, dar nu au o rată de succes”, a spus Remus Pakei.

Sprijina.ro a fost lansat de QuickMobile în urma unei investiții de 200.000 de euro, iar proiectele au fost vizitate în medie de peste 10.000 de oameni în primele două luni ale proiectului.

“Vrem să diferențiem pe site platforma comercială de proiectele umanitare, lucru pe care nu l-am făcut de la început”, a spus Pakei.

Este foarte important să nu existe delay între finalizarea finanțării și livrarea produselor, pentru că asta scade credibilitatea.

Remus Pakei, Sprijina.ro

Există mitul crowdfunding-ului ca cerșetorie online. Partea de crowdfunding înseamnă validarea comunității. Nu lansezi un produs sau un serviciu până nu ești confirmat de comunitate. Investițiile tale se întâmplă în momentul când ești în posesia fondurilor respective. Producția începe ulterior. Este foarte important să nu existe delay între finalizarea finanțării și livrarea produselor, pentru că asta scade credibilitatea”, a menționat Pakei.

Ruxandra Ogrendil de la firma de consultanță Pathfinder consideră că această metodă de finanțare este încă lipsită de influență în România. “Piața mai are nevoie de educare. Cei care pun bani în asemenea platforme trebuie să se educe să contribuie fără să aștepte ceva clar în schimb. Astăzi crowdfunding-ul nu este o sursă”.