Clever Taxi a fost lansată în 2010 de Mihai Rotaru și Alex Dumitru, funcționează în 20 de orașe importante din România, are peste 17.000 de șoferi înregistrați și peste 600.000 de utilizatori pasageri. Din 2010, Clever Taxi a onorat mai mult de 40 de milioane de curse pe teritoriul României, devenind cea mai mare aplicație de e-hailing din țară. Compania tocmai a fost cumpărată de către mytaxi.

Lansată în 2009, mytaxi este prima aplicație din lume care a creat o legătură directă între pasageri și șoferii de taxi. Cu un volum global de peste 10 milioane de descărcări, peste 120.000 de șoferi înregistrați și disponibilitate în 70 de orașe din 10 țări europene, mytaxi este liderul de piață în industria aplicațiilor e-hailing. Din septembrie 2014, mytaxi este o subsidiară a Daimler Mobility Services GmbH (parte din grupul Daimler).

Anul trecut, mytaxi a preluat și 60% din Hallo, un serviciu britanic similar, iar în urmă cu câteva luni a cumpărat și Taxibeat, rivalul său din Grecia, pentru suma de 40 de milioane de euro. Valoarea exactă a sumei plătite pentru Clever Taxi nu a fost anunțată, dar ar fi vorba despre o sumă cu ”opt cifre”.

În cadrul unui eveniment restrâns, atât Mihai Rotaru, CEO Clever Taxi, cât și Andrew Pennington, CEO mytaxi, au făcut declarații privind viitorul Clever Taxi și au dat detalii despre achiziție.

”Este o decizie strategică pentru mytaxi și una dintre cele mai importante mișcări din tech-ul românesc”, a declarat Rotaru. Echipa Clever Taxi are 25 de oameni, iar aceștia vor rămâne în companie. Rotaru va continua să conducă Clever Taxi. ”Rămân în companie, să o conduc. Ca antreprenor vrei să duci la capăt ceea ce ai început”, a spus el.

Echipa va continua să crească, și există posibilitatea ca cei de la mytaxi să ajute la crearea unui hub tehnic în jurul ei, pentru a permite crearea de noi aplicații și dezvoltarea continuă a aplicației Clever. Nici Rotaru nici Pennington nu au dat detalii exacte privind această posibilitate dar, pentru început, va exista o perioadă de testare, cu un număr restrâns de oameni și, dacă totul decurge conform planului, Rotaru ar putea ajunge să conducă o echipă cu mai mult de 100 de oameni. ”Pe regiune, noi vom conduce operațiunea, cel mai probabil, dar mai rămâne să stabilim exact acest aspect”, a explicat CEO-ul Clever Tech.

România este prima țară din regiune în care se extinde mytaxi, iar extinderea serviciului nu pare să se oprească aici. ”Este prima noastră mișcare spre Europa de Est, o piață foarte importantă pentru noi. Echipa Clever a făcut o treabă foarte bună, a construit un brand puternic și o companie profitabilă”, a declarat Andrew Pennington.

Ce se va întâmpla cu aplicația Clever Taxi

Nu se știe dacă aplicația Clever Taxi își va păstra denumirea sau dacă, în timp, se va transforma în mytaxi. Cert este că se vor face investiții în extindere și în marketing, pentru ca aplicația să capete și mai multă popularitate. ”Am învățat cum să păstrăm mândria națională care vine odată cu produsele dezvoltate și crescute local”, a declarat Pennington. Cel mai probabil, pentru ca utilizatorii care călătoresc mai mult să poată folosi serviciul cu ușurință în toate țările în care compania este activă, aplicația Clever Taxi va fi redenumită.

Serviciul va fi îmbunătățit, atât pentru șoferii parteneri, cât și pentru utilizatori. Rotaru a declarat că se va face push pe plata digitală prin intermediul aplicației, pentru ca utilizatorii să poată plăti pentru curse direct de pe card. Clever Taxi are deja această opțiune, însă nu este foarte folosită, deoarece taximetriștii trebuie să îndeplinească o serie de condiții legale speciale.

Cu toate astea, atât mytaxi cât și Clever Taxi vor rămâne aplicații de taximetrie, nu de ride-sharing. ”Nu cred că vom face vreodată ceva care să forțeze limitele impuse de autorități”, a explicat Pennington.

Planurile lui Mihai Rotaru

Întrebat ce va face cu banii primiți în urma tranzacției, Rotaru a precizat că se gândește să investească în startupuri locale. Deocamdată nu are o țintă precisă, dar a explicat că se va uita mai degrabă la echipă decât la idei.

Rotaru este fascinat de Inteligența Artificială și de modul în care aceasta poate transforma industria transporturilor, deci ar putea căuta un startup care activează în acest domeniu.