Prin această nouă funcționalitate, platforma BIANO a generat comenzi pentru parteneri în doar câteva ore de la activarea tool-ului.

Echipa de dezvoltatori BIANO a pornit de la premisa că, atunci când unui client îi place un produs de mobilier/decorațiuni interioare găsit pe rețelele de socializare sau în momentele sale de relaxare, nu poate afla cu ușurință de unde poate să cumpere acel produs, decât prin căutari intensive.

Însă, cu ajutorul căutării folosind fotografii, acesta poate face cu ușurință o fotografie sau o captură de ecran și o poate încărca în interfața www.biano.ro.

Rezultatul? O listă de produse identice sau similare, astfel încât clienții să le poată cumpăra cu ușurință dintr-un e-shop.

Recunoașterea produsului este posibilă datorită unui sistem de inteligență artificială, dezvoltat în integralitate de echipa BIANO.

”Sistemul nostru analizează fiecare imagine și este capabil să potrivească această imagine cu produse reale din catalogul BIANO. Este similar, să spunem, unei rețele neuronale, căutarea se face aproape simultan prin milioane de fotografii. Spre deosebire de multe companii e-commerce care folosesc căutarea folosind imagini, noi suntem mândri să spunem că am dezvoltat sistemul integral cu resursele echipei noastre interne. Asta pentru că am anticipat că, datorită acestui an, multe dintre noile caracteristici e-commerce se vor roti în jurul inteligenței artificiale”, explică CEO-ul BIANO Michael Zelinka.

Funcționalitatea de căutare folosind fotografii este disponibilă pe toate piețele unde operează BIANO: România, Cehia, Slovacia, Brazilia, Olanda. Anul acesta, motorul de căutare își propune expansiunea pe încă două piețe mondiale.

Pentru a profita din plin de această funcționalitate, BIANO recomandă e-shop-urilor să trimită cât mai multe produse cu poze la rezoluție maximă, prin feed-ul de produse cu care își listează oferta pe BIANO. Produsele devin apoi parte a căutării folosind fotografii în mod automat atunci când un e-shop se promovează pe BIANO.

BIANO mizează pe acest nou instrument pentru a-și depăși țintele anunțate la începutul anului 2020, printre care o creștere de 100% a afacerilor, comparativ cu 2019.

Conform declarațiilor reprezentanților companiei, creșterea de înregistrare a noilor parteneri este de +25% per trimestru, întrucât magazinele home & deco iau comerțul online mult mai în serios, din cauza pandemiei coronavirus, alături de alte atuuri, precum personalizare, varietatea și chiar exclusivitatea ofertelor.

Motorul de căutare online de mobilă și accesorii www.biano.ro reunește în acest moment ofertele a 75 de magazine home & deco care oferă și posibilitatea de plasare online a comenzilor, printre care Somproduct, Homelux, SensoDays, Bonami, Home Philosophy, E4home.

Lansat pentru prima oară în Cehia, în 2015, BIANO s-a extins în patru alte țări pe parcursul a cinci ani, respectiv România, Slovacia, Olanda și Brazilia. În 2019, BIANO a generat venituri pentru cei peste 1.200 de parteneri locali și internaționali de peste 50 de milioane de euro, având peste 4 milioane de produse home & deco listate.